TOIMITUSKULUT NYT 0€ ILMAN ALAOSTORAJAA!

KUOSIKARKELOT -50% - Nauti trikoon pehmeydestä ja iloisista kuoseista! >>>

TOIMITUSKULUT NYT 0€ - Kaikkiin tilauksiin ilman alaostorajaa!

Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia tälle sivulle. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

TILAAMINEN

Miten voin tilata tuotteitanne?

Voit tilata tuotteitamme:

  • Verkkokaupastamme osoitteesta nosh.fi
  • NOSH edustajalta suosittelijalinkillä:

    • Etsi lähin edustajasi ► nosh.fi/myyjat
    • Mene verkkokauppaan haluamasi edustajan suosittelijalinkin kautta
    • Valitse haluamasi vaatteet ostoskoriin ja suorita ostos loppuun tavallisesti

Mitä etuja saan myyjän suosittelijalinkillä tilatessa?

  • Edustajalta saat henkilökohtaista palvelua - myös etänä
  • Edustajlta saat vinkkejä vaatteiden yhdistelyyn ja apua oikean koon valintaan
  • Tuet paikallista pienyrittäjää

Millaista mitoitusta tuotteet ovat? Miten löydän sopivan koon tuotteesta?

Jokaisen vaatteen tuotesivulta löydät kyseisen vaatteen tärkeimmät mitat ja linkin NOSH Women koko-oppaaseen

Voinko tehdä tilaukselleni muutoksia?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista. Tilausta ei voi muuttaa eikä sitä voi yhdistää muihin tilauksiin. Jos huomasit tilauksellasi virheen, esim. yhteystiedoissasi, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko yhdistää kaksi tilaustani?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista, sillä tilausten muuttaminen ja yhdistäminen ei ole mahdollista ostotapahtuman jälkeen. Saat lisätietoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onko tilaukseni tullut perille?

Ostotapahtuman jälkeen sait meiltä tilausvahvistuksen sähköpostilla. Toimitusvahvistus lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme. 

Rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksensa tilan ”omat tilaukset” kohdassa kirjauduttuaan verkkokauppaan.

Miten voin maksaa tilaukseni? 

Tilaukset maksetaan verkkokaupan kassalla tarjotuilla maksutavoilla, joista voit lukea lisää toimitusehdoistamme.

Lue lisää maksutavoistamme toimitusehtojemme kohdasta 3. Maksutavat.

Miksi en ole saanut laskua tilauksestani?

Saat Noshilta toimitusvahvistuksen ja tämän jälkeen Klarnalta laskun sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme. Muistathan tarkistaa myös roskapostit-kansion. Henkilöasiakkaana näet avoimet laskusi helposti myös kirjautumalla Klarnaan. 

Voit myös ladata mobiililaitteeseesi Klarna sovelluksen, jonka avulla seuraat helposti ostoksiasi. Lisätietoja saat Klarnan asiakaspalvelusta.


TOIMITUKSET

Mikä on tilausten toimitusaika?

Pakettien normaali toimitusaika on 1-4 arkipäivää valittuun noutopisteeseen. Poikkeustilanteissa ja kiireaikoina, kuten alennusmyyntien tai merkittävien kampanjoiden aikana toimitusaika saattaa olla hieman pidempi.

Saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi lähtee varastoltamme.
Saat paketin saapumisilmoituksen PostNordilta tekstiviestillä ja sähköpostilla. PostNordin pakettia voit seurata myös PostNord-sovelluksella.

NOSH Lahjakortit toimitamme sähköpostitse tunnin sisällä maksun vahvistamisesta.

En ehdi noutaa pakettiani ajoissa noutopisteestä, mitä teen?

Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen PostNordin mobiilisovellukseen, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jos käytät PostNordin sovellusta, saat pakettisi saapumistiedon sovelluksen pushviestinä, eikä erillistä tekstiviestiä lähetetä. Voit seurata paketin tilaa sovelluksessa koko sen matkan ajan.

PostNordin paketin voi noutaa toisen puolesta mobiilisovelluksesta saatavalla PIN-koodilla. Huomioithan, että PostNord lähiboksista voi noutaa ainoastaan tilaaja, sillä noutoa varten tarvitset PostNord-sovelluksen paikan päällä.

PostNord säilyttävät paketteja 7 vuorokautta, jonka jälkeen ne palautuvat takaisin lähettäjälle. Noutamattomana palautuneesta tilauksesta perimme 12 euron käsittelykulun. Voit halutessasi tehdä palautuneista tuotteista uuden tilauksen. Emme lähetä palautunutta tilausta uudelleen.


TUOTTEIDEN PALAUTUS

Miten palautan tuotteen?

Tuotteillamme on 14 vuorokauden maksuton palautusaika.

Poikkeuksena palautuksissa ovat sukat sekä Outlet-tuotteet:

  • Voit palauttaa meille avamaattoman sukkapaketin, mutta mikäli palautat avatun sukkapaketin, veloitamme 50% sukkapaketin hinnasta. 
  • Mikäli tilauksella oleva yksi tai useampi Outlet-tuote palautetaan, veloitamme käsittelykuluina 3,90 euroa/tilaus

Mikäli palautat kaikki tilauksellasi olleet tuotteet, hyvitämme myös tilauksesi toimituskulut (ylläolevat erityisehdot ovat voimassa). Pidätämme oikeuden veloittaa toimituskulut tilauksista, jotka on tehty toimituskuluttomuuskampanjan aikana, mutta jonka ehdot eivät täyty enää palautuksen jälkeen.

Palautusoikeus ei koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

Lue tarkemmin palautuksesta täältä.

Miten vaihdan tuotteen?

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen kokoon, väriin tai kokonaan toiseen tuotteeseen, voit tehdä uuden tilauksen ja palauttaa alkuperäisen tuotteen meille asiakaspalautuksena. Katso kohta: miten palautan tuotteen.

Mikä on palautukseni tilanne?

Palautuksen saapumiseen varastollemme ja sen käsittelyyn on hyvä varata aikaa yhteensä noin 10-20 arkipäivää. Maksu palautetaan aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Saat meiltä vielä sähköpostiviestin, kun palautus on käsitelty.

Miten toimin palautuksen ja Klarna laskun kanssa?

Klarna laskulla on 30 päivää maksuaikaa, joten voit jäädä rauhassa odottamaan palautuskäsittelyä. Käsiteltyämme palautuksen tilaukseltasi saat meiltä viestin ja tämän jälkeen Klarna lähettää sinulle päivitetyn laskun sähköpostilla. Raha palautuu aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu.
Lisätietoja saat Klarnasta: www.klarna.com/fi/


TOIMITUSVIRHEET

Sain väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, mitä teen?

Jos sait väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, ilmoitathan siitä meille heti sen huomattuasi tekemällä virheilmoituksen verkkosivuillamme. 

a. Jos paketistasi puuttui tuote, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian saatuamme virheilmoituksesi.

b. Jos sait väärän tuotteen, palautathan sen meille maksuttomana asiakaspalautuksena. Saat palautusohjeet sähköpostiisi virheilmoituksen lähettämisen jälkeen ja ne löytyvät myös toimitusehdoista kohdasta 6. Palautusohje täältä. Käsittelemme toimitusvirhereklamaatiot mahdollisimman nopeasti.

Pakettini on vaurioitunut kuljetuksen yhteydessä, mitä teen?


Mikäli huomaat lähetyksesi saaneen vaurioita kuljetuksen aikana, ilmoitathan siitä saman päivän aikana asiakaspalveluumme sähköpostitse info@nosh.fi tai mikäli olet noutopisteellä, kerro vaurioista noutopisteellä työskentelevälle henkilölle.

Laitathan yhteydenottosi mukaan myös valokuvat vaurioituneesta paketista.


TUOTEVIRHEET

Tilaamassani tuotteessa ilmeni virhe, miten toimin?

Jos tilaamassasi tuotteessa ilmeni virhe, ilmoitathan siitä meille virheilmoituksella

Voit valita kolmesta korvausvaihtoehdosta sopivimman: 

a. Jos haluat uuden tuotteen tilalle

Lähetä virheellinen tuote meille takaisin puhtaana palautusohjeiden mukaisesti. Ohjeet saat virheilmoituksen lähettämisen jälkeen.

Käsittelemme virheilmoituksen tapauskohtaisesti joko: a) virheen havainnollistavan kuvan ja palautustositteen perusteella tai tuotteen saavuttua varastollemme.

Tarkistamme tuotteen saatavuuden reklamaation käsittelyn yhteydessä. Jos tuote on jo loppunut varastoltamme, palautamme rahat tuotteen iän ja käytön huomioiden.

b. Jos haluat tuotteesta rahan palautuksen 

Lähetä virheellinen tuote meille puhtaana takaisin palautusohjeiden mukaisesti. Ohjeet saat virheilmoituksen lähettämisen jälkeen.

Suoritamme rahojen palautuksen tuotteen iän ja käytön huomioiden.

c. Jos pidät virheellisen tuotteen

Liitä virheilmoitukseen selkeä kuva tuotteen virheestä.

Saat hyvityskoodin, jonka voit käyttää uudella tilauksella.

Tuotteessa ilmeni virhe, mutta en ole ostanut tuotetta suoraan NOSHilta. Kenellä on virhevastuu?

  • Muotituotteilla ja -vaatteilla ei pääsääntöisesti ole valmistajan antamaa takuuta. NOSH vaatemallistojen tuotteilla ei ole takuuta. 
  • Kun tuotteella ei ole takuuta sovelletaan tavaran myynnissä mm. kuluttajansuoja- ja kauppalakia. 
  • Tuotereklamaatio on tällöin tuotteen ostajan ja myyjän välinen asia, koska heidän välilleen on syntynyt sopimussuhde.
  • Tuotteen valmistaja ei ole korvausvelvollinen mahdollisessa reklamaatiotilanteessa vaan virhevastuu on tuotteen myyjällä. 

a. Tuote on ostettu NOSH edustajalta, edustajan rekiltä.

Kun ostat esittelykäytössä olleen NOSH vaatteen edustajalta, sovelletaan kaupassa kuluttajasuojalakia, koska NOSH edustaja on itsenäinen yrittäjä.

  • Kun ostat NOSH edustajalta käytetyn, esittelykäytössä olleen mallikappaleen, voit reklamoida ilmenneestä tuotevirheestä NOSH edustajalle, joka on vastaanottanut sinulta maksun ostamastasi mallikappaleesta.
  • NOSH edustaja on tällöin velvollinen korvaamaan mahdollisen tuotevirheen kuluttajasuojalain mukaisesti tuotteen ostajalle.

b. Tuote on ostettu käytettynä tai uutena yksityiseltä henkilöltä

Kun ostat käytetyn tai uuden NOSH vaatteen yksityiseltä henkilöltä, sovelletaan kaupassa kauppalakia.

  • Esimerkiksi ostaessasi NOSH vaatteita itsepalvelu- tai nettikirpputorilta, on virhevastuu myyjällä. 
  • Usein kirpputorilla myytävät vaatteet ostetaan "sellaisena kuin se on" -periaatteella, jolloin ostaja hyväksyy tuotteen kunnon kaupantekohetkellä. Ostotilanteessa kannattaa mahdollisuuksien mukaan sopia myyjän kanssa miten toimitaan, jos tuotteessa ilmenee myöhemmin rakenteellinen virhe.
  • Tuotteen valmistajana NOSH ei ole velvollinen korvaamaan kirpputorilta ostettua tuotetta, koska NOSH ei ole ollut mukana kaupanteossa myyjän roolissa eikä tunne kaupan ehtoja tuotteen kuntoa koskien. 
  • NOSH ottaa tällaisen reklamaation käsittelyyn vain, jos alkuperäinen ostaja on asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme. Vain alkuperäisen ostajan antamilla tiedoilla voimme tunnistaa tuotteen myyntiajankohdan, tuotteen iän ja määrittää mahdollisen korvauksen alkuperäiselle ostajalle. 

c. Sain tuotteen lahjaksi

tai

d. Tuote on tilattu toisen henkilön nimellä

Asiakkaidemme henkilötietojen turvassa pysyminen on meille tärkeää. Jotta voimme käsitellä tuotereklamaation, avaamme henkilötietoja sisältävän tilauksen. Tämän vuoksi alkuperäisen tilaajan, jonka henkilötietoja tilauksella on, on oltava meihin yhteydessä.  

Huomioithan, että mahdollinen uusi tuote lähetetään alkuperäiselle tilaajalle ja vaihtoehtoinen rahanpalautus suoritetaan alkuperäisen tilauksen maksutavalla.


TUOTTEIDEN HOITO-OHJEET

Miten pesen ja huollan NOSH tuotteet?

Lue lisää tuotteidemme pesu- ja hoito-ohjeista.



Päivitetty 25.6.2025

LAATU

Laatu on arvomaailmamme perusta. Se näkyy ja ennen kaikkea tuntuu pitkäikäisissä vaatteissamme.

VASTUULLINEN TUOTANTO

NOSH-vaatteen matka suunnittelupöydältä kotiisi on vastuullinen sen jokaisessa vaiheessa.

NOPEA TOIMITUS

1-4 arkipäivää

alk. 6,90 €

HELPPO PALAUTUS

NOSH vaatteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Osta tuote

Lahjakortti

Usein kysytyt kysymykset