Selaa sivuja

Sertifikaatit, asetukset, standardit, aloitteet, merkit, raportit ym. on tapa osoittaa ja todistaa toiminnan vastuullisuus. Yhteistyökumppanimme ovat sitoutuneet toimimaan ehtojemme mukaisesti ja esittävät meille alla olevia dokumentteja tuottamistaan materiaaleista ja toiminnastaan. Tutustu aiheisin klikkaamalla otsikkoa:

Öko-Tex 100

Yhteistyökumppaneistamme Black Modalla, HRT:llä ja Baltic Flaxilla on käytössä Öko-Tex Standard 100 -sertifiointi. Riippumattomien tutkimuslaitosten vuodeksi kerrallaan myöntämä sertifikaatti tarkoittaa sitä, että valmiissa tuotteessa ei ole haitallisiksi luokiteltavia torjunta-aine-, raskasmetalli- tai formaldehydijäämiä.

Öko-Tex-sertifikaatin tuoteluokitus jaetaan neljään ryhmään tekstiilin käytön ja ihokosketuksen mukaan. Kaikki NOSH-mallistojemme luomupuuvillaiset lastenvaatteet ovat aina I-(baby)luokituksen mukaisia, jolloin testaukset tehdään kaikkein tiukimpien vaatimusten mukaan. Testaukset suorittaa aina riippumaton kolmas osapuoli.

Sertifiointi kattaa myös neuloksen värjäyksen, printtien painatuksen sekä vaatteiden lisämateriaalit kuten painonapit ja vetoketjut. Tämän ansiosta jokainen NOSH-vaate kantaa ylpeänä Turvallinen tekstiili -merkintää. Myrkyttömät vaatteemme ovatkin usein myös herkkäihoisen valinta.

  • Kansainvälinen ympäristö- ja tuoteturvallisuusmerkki
  • Riippumaton tutkimuslaitos
  • Ottaa huomioon tuotantotapojen ympäristöystävällisyyden
  • Käsittää myös kaikki tuotteessa käytetyt lisätarvikkeet (napit, vetoketjut, nauhat jne.)
  • Rajoittaa tuotteiden torjunta-aine-, raskasmetalli- ja formaldehyde-jäämiä
  • Ei takaa, että tuote on luomumateriaalista

Lue lisää Öko-Texin sivuilta.

GOTS eli Global Organic Textile Standard

Tuottajillamme HRT:llä ja Black Modan alihankkijalla Armacolla on GOTS-sertifikaatti. GOTS on maailman johtava luomutekstiilien sertifiointijärjestelmä, jonka tavoite on sertifioida tuote raaka-aineen viljelystä valmiin tuotteen viimeistelyyn saakka. GOTS määrittelee kriteerit mm. kemikaalien käytölle, vedenpuhdistukselle ja reiluille työoloille. 

  • Sertifikaatin hakijan tulee täyttää ILOn (kansainvälinen työjärjestö) vähimmäiskriteerit
  • Valvoo koko luomupuuvillan vastuullista tuotantoprosessia alusta loppuun
  • Itsenäinen, voittoa tavoittelematon, ei yritysvetoinen
  • Luonnonmukaisesti viljeltyä kuitua pitää olla tuotteessa 95–100%
  • Sertifikaatti saatavilla myös villalle
  • Pystyy jäljittämään kasvin pellolle tai eläinkuidun eläimeen asti

Lue lisää GOTS-standardin sivuilta.

REACH-asetus

Tätä asetusta noudattavat kaikki tuottajamme: Black Moda, HRT ja Sasta.

  • EU:n kemikaaliasetus, joka määrittää vaarallisiksi luokiteltavat aineet ja asettaa näiden aineiden käytölle tai enimmäispitoisuuksille rajoituksia.
  • Tavoitteena on varmistaa terveyden- ja ympäristönsuojelun korkea taso koko EU-alueella.
  • Velvoittaa tuotteen maahantuojan jakamaan tietoa myymistään tuotteissa esiintyvistä aineista.

Lue lisää REACH-asetuksesta täältä.

Global Recycled Standard

Tämä sertifikaatti on tuottajillamme HRT, Black Moda ja Sasta. Kaikki käyttämämme kierrätetty polyesteri on sertifioitua. Control Union Certifications on myöntänyt kankaan valmistajalle Global Recycled Standard (GRS) 4.0 -sertifikaatin.

  • Takaa, että tuotteessa on käytetty kierrätettyä materiaalia.
  • Sertifikaatti on aina tuotantokohtainen.
  • Textile Exchangen myöntämä sertifikaatti. Textile Exchange on riippumaton ja kansainvälinen järjestö.
  • Tarkoituksena on lisätä kierrätettyjen materiaalien käyttöä.

Lue lisää Global Recycled Standardista täältä.

BSCI eli Business Social Compliance Initiative

Tätä vastuujärjestelmää noudattaa tuottajamme HRT. Lue HRT:n BSCI-raportti.

  • Voittoa tavoittelematon, sosiaalisesti vastuullinen järjestelmä
  • Suojelee työntekijöiden oikeuksia
  • Tehtailla tehdään auditointikäyntejä, joissa varmistetaan, että asetetut vaatimukset on täytetty
  • Sitouttaa liikekumppaneihin ja tarkkailee niiden sosiaalista suorituskykyä
  • Lue lisää BSCI:stä täältä.

Farm Animal Welfare Council “Five Freedoms”

Tuottajamme HRT on sitoutunut hankkimaan villaa tuottajilta, jotka noudattavat asetettua "Five Freedoms" -ohjeistoa.

  • Five Freedoms: Vapaus nälästä ja janosta, vapaus epämukavuudesta, vapaus kivusta, vammasta ja sairauksista, vapaus normaaliin lajille ominaiseen käyttäytymiseen sekä vapaus pelosta ja ahdingosta.

Lue lisää FAWECista täältä.

Mulesing-vapaa villa 

Kaikki käyttämämme merinovilla on mulesing-vapaata. Toimittajamme Black Moda ja HRT ovat sitoutuneet hankkimaan villaa sellaisilta alihankkijoilta, jotka käyttävät mulesing-vapaata villaa.

  • Mulesing-vapaalla villalla tarkoitetaan villaa, joka on keritty lampaasta, jolle ei ole tehty kivuliasta mulesing-toimenpidettä. Mulesing on varsinkin merinolampaille kirurgisesti tehtävä toimenpide. Toimenpiteessä lampaan peräaukon ympäriltä poistetaan ihoa. Tähän kohtaan muodostuu arpikudosta, jonka sanotaan ehkäisevän sairauksia levittävien loiseläinten pesimistä ihoalueelle.

Lue lisää mulesing-tekniikasta täältä.

FSC

TENCEL™ -materiaalilla on FSC -sertifikaatti (Forest Stewardship Council), joka toimii maailmanlaajuisesti metsänhoidon parantamiseksi. TENCEL™ on Lenzing AG:n rekisteröity tavaramerkki.

  • Sertifikaatti kannustaa parempien sosiaalisten ja ympäristöllisten menettelytapojen käyttöä.
  • Maailmanlaajuinen järjestelmä, jonka sertifikaatteja on myönnetty kaikille eri metsätyypeille ympäri maailmaa.
  • Sertifikaatti kertoo tuotteen tulevan hyvin hoidetusta metsästä.
  • FSC on ottanut YK:n kestävän kehityksen tavoitteet osaksi omaa toimintaansa ja määritellyt, miten sertifiointi tukee niitä.
  • FSC:llä on kymmenen periaatetta, joihin FSC:n standardit pohjautuvat. Lue lisää periaatteista FSC-sivuilta.
  • Sertifikaatti suojelee monimuotoisuutta, alkuperäiskansojen ja työntekijöiden oikeuksia sekä alueita, jotka ovat merkittäviä luonnon ja kulttuurin kannalta. Se myös edistää luonnon- ja uhanalaisten lajien suojelua sekä osallistavaa metsäpolitiikkaa.
  • Riippumattomat osapuolet tarkistavat ja arvioivat onko metsänhoito FSC:n standardien mukaista.

    Lisätietoja: https://fi.fsc.org/fi-fi

PEFC

TENCEL™ -materiaalilla on PEFC- sertifikaatti (Programme for the Endorsement of Forest Certification), joka on maailman suurin metsäsertifiointijärjestelmä. TENCEL™ on Lenzing AG:n rekisteröity tavaramerkki.

  • Jäsenorganisaatioita lähes 50 eri maasta ympäri maailman.
  • Edistää toiminnallaan ekologisesti, eettisesti ja taloudellisesti kestävää metsätaloutta.
  • PEFC on ottanut tuekseen YK:n kestävän kehityksen tavoitteet.
  • PEFC-sertifioidulla puulla on seurantajärjestelmä (Chain of Custody), jonka avulla tuotteita valmistava ja käyttävä yritys varmistaa luotettavasti, että lopulliseen tuotteeseen on käytetty kestävästi hoidetuista metsistä peräisin olevaa puuta.
  • Sertifioinnissa on asetettu metsien hoidolle lukuisia vaatimuksia, jotka suuntautuvat muun muassa metsien monimuotoisuuden turvaamiseen, niiden terveyden ja kasvun ylläpitoon, sekä virkistyskäyttöön. Lue lisää asetetuista vaatimuksista PEFC:n sivuilta.
    Riippumattomat tarkastajat valvovat säännöllisesti PEFC-vaatimusten mukaisesti tehtyä metsänhoitoa.

EU ecolabel

TENCEL™ -materiaalilla on EU-ympäristömerkki, joka on ISO 14024 -standardin mukainen tyypin I ympäristömerkki. TENCEL™ on Lenzing AG:n rekisteröity tavaramerkki.

  • EU ecolabel on perustettu vuonna 1992 Euroopan parlamentin ja neuvoston asettamana.
  • Käytössä EU-maiden lisäksi myös Islannissa, Norjassa, Liechtensteinissa ja Sveitsissä.
  • Osa Euroopan yhteisön kestävää kulutusta ja tuotantoa koskevaa politiikkaa.
  • Arviointiperusteina ovat energiankulutus, päästöt veteen ja ilmaan, jätteen syntyminen, kestävä metsänhoito ja maaperän pilaantuminen.
  • Myönnetään tuotteelle, jonka koko elinkaari täyttää tiukat ympäristö-, turvallisuus- ja laatuvaatimukset.
    Lue lisää: EU-ympäristömerkki

European Flax® -sertifikaatti

European Flax® -sertifikaatti on The European Confederation of Flax and Hemp (CELC) omistama sertifikaatti, joka takaa pellavakuidun olevan eurooppalaista alkuperää. Sertifikaatti suojelee, korostaa ja turvaa ainutlaatuista eurooppalaista maanviljelyä ja teollisuutta, alueellista alkuperää ja luontaista tietotaitoa.

  • Viljelyssä ei käytetä keinokastelua. 
  • Viljelyssä käytetään vuoroviljelymenetelmää, joka pitää maaperän rikkaana.
  • Vähäinen tarve torjunta-aineiden ja lannoitteiden käytölle, jotka eivät sisällä myrkyllisiä ainesosia.
  • Sertifioidun pellavan tuotannossa käytetään luonnollista ketoliuotusta, jossa pellava voidaan jättää suoraan pellolle pehmenemään. Prosessissa käytetään luonnon omia keinoja kuten aurinkoa, kastetta ja sadetta, jotta pellavan osat voidaan erottaa toisistaan. Luonnollinen ketoliuotus on ympäristöystävällinen prosessi, jossa kasvin ravintoaineita palautuu takaisin luonnon kiertoon.
  • Sosiaalinen vastuu ja eettisyys: sertifikaatti edellyttää noudattamaan kansainvälisen työjärjestö ILO:n vaatimuksia.
  • Auditointi kolmannen osapuolen tekemänä: Bureau Veritas Certification (BVC).



Lue ohjeistostamme tuottajille

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeiden avulla pyrimme parantamaan käyttökokemusta sivuillamme.
Voit estää evästeiden käytön muuttamalla selaimesi evästeasetuksia. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.Ok

Tuotehaku

Suosituimmat haut

Tuoteryhmät

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Päivitetty 3.9.2021

Löydät usein kysytyt kysymykset ja vastaukset UKK-sivulta
Tietosuojaselosteemme löydät täältä


1. Tilausten käsittely

Otamme uudet tilaukset käsittelyyn ja keräilyyn mahdollisimman nopeasti.

Tilauksiin ei voi tehdä muutoksia ostotapahtuman jälkeen eikä tilauksia voi yhdistää toiseen tilaukseen.  

Voit ottaa kaikissa tilaustasi koskevissa asioissa yhteyttä asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

2. Toimitustavat, toimitusaika ja -hinnat

Tilaan verkkokaupasta tai NOSH edustajalta

ToimitustapaToimitusaikaHinta
Sähköinen lahjakortti, toimitus sähköpostitseTunnin kuluessa maksusta-
Postipaketti -nouto Postin automaatista tai asiointipisteestä1-4 arkipäivää*5,90 €
MH Lähellä paketti -nouto Matkahuollon pakettiautomaatista tai asiointipisteestä, K-marketista tai R-kioskista1-4 arkipäivää*5,90 €
Postin Kotipaketti, toimitus kotiovelle1-4 arkipäivää*9,50 €

Huomioitavaa:

*Poikkeustilanteissa ja kiireaikoina, kuten alennusmyyntien tai merkittävien kampanjoiden aikana toimitusaika saattaa olla hieman pidempi. Toimitusaika lasketaan siitä, kun tilauksen maksutapa on vahvistettu.

2.1. Postipaketti

Valitessasi toimitustavaksi Postipaketin, voit noutaa pakettisi pakettiautomaatista tai Postin asiointipisteestä vastaanotettuasi saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla.

Asiakas täyttää kassalla osoitetietonsa, valitsee toimitustavan sekä noutopisteen ja vastaa itse antamiensa tietojen oikeellisuudesta. NOSH ei ole velvollinen suorittamaan paketille siirtoa, mikäli väärä noutopiste johtuu asiakkaan omasta valinnasta tai korvaamaan, mikäli asiakkaan antamissa tiedoissa on virhe.

Posti säilyttää paketteja 7 vrk noutopisteessä tai pakettiautomaatissa, jonka jälkeen paketit palautuvat takaisin Nosh Company:n varastolle.

Mikäli pakettia ei ole noudettu toimipisteestä määräaikaan mennessä, se palautuu NOSHille. Veloitamme noutamattomasta paketista asiakkaalta käsittelykulut 8 €.

Postipaketit toimitetaan hiilineutraalina Posti Green- lähetyksinä.

2.2. Postin Kotipaketti

Kotiinkuljetusta varten voit valita toimitustavaksi Postin Kotipaketin, joka jaetaan vastaanottajan kotiovelle sovitusti. 

Kotipaketit toimitetaan hiilineutraalina Posti Green- lähetyksinä.

2.3. Matkahuolto 

Valitsemalla toimitusmuodoksi Matkahuollon Lähellä-paketin, voit noutaa pakettisi lähimmästä pakettiautomaatista, K-marketista, R-kioskista tai Matkahuollon asiointipisteestä. NOSH ei ole velvollinen suorittamaan paketille siirtoa, mikäli väärä noutopiste johtuu asiakkaan omasta valinnasta tai korvaamaan, mikäli asiakkaan antamissa tiedoissa on virhe.

Matkahuollon pakettien säilytysaika on 7 vrk pakettiautomaatissa ja  noutopisteessä, jonka jälkeen noutamattomat paketit palautuvat takaisin Nosh Company:n varastolle.

Mikäli pakettia ei ole noudettu toimipisteestä määräaikaan mennessä se palautuu varastollemme, veloitamme noutamattomasta paketista asiakkaalta käsittelykulut 8 €.  

3. Maksutavat

Maksutavat henkilöasiakkaille:

  • Verkkopankki- ja korttimaksu (Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank, Handelsbanken, LähiTapiola, Nordea, OmaSP, OP, POP Pankki, SEB, S-Pankki, Säästöpankki)
  • Pankki- tai luottokortti (Visa, Mastercard ja American Express)
  • Maksa 30 päivän sisällä (Klarna lasku)
  • Maksa myöhemmin (Klarna tili)
  • Pilko maksut, Klarnan joustava erämaksu

Klarna Checkout -palvelun avulla voit tehdä ostoksia helposti, joustavasti ja turvallisesti. Vastaamalla muutamaan kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta.

Jos valitset maksutavaksi Klarna laskun, Klarna toimittaa sen sinulle sähköpostilla siinä vaiheessa, kun tilaus toimitetaan. Henkilöasiakas näkee laskunsa myös kirjautumalla Klarnaan osoitteessa klarna.com/login tai lataamalla Klarnan mobiilisovelluksen mobiililaitteeseensa.

Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun p. 09 – 425 99 771 arkisin klo 8.00–18.00.

Maksaminen NOSH edustajalta tilattaessa

Edustajasi luo tilauksesi ja saat sähköpostiisi maksulinkin sisältävän tilausvahvistuksen, jonka jälkeen sinulla on 24 tuntia aikaa valita itsellesi sopivin maksutapa ja vahvistaa maksulinkki. Jos ilmoitat edustajalle puhelinnumerosi, saat maksulinkin myös tekstiviestinä. 

Maksaminen NOSH lahjakortilla

Voit maksaa ostoksesi tai osan ostoksestasi sähköisellä NOSH lahjakortilla lisäämällä lahjakorttikoodin kassalla tilaukselle. NOSH edustajan kautta tilatessa edustaja lisää lahjakorttikoodin tilaukselle puolestasi. Lahjakorttia ei pysty lisäämään tilaukselle jälkikäteen. Lahjakortilla maksaessa tilaukselle voi lisätä myös kutsujärjestäjän edun, hyvitysedun tai muun koodillisen kampanjaedun.

Lue lisää maksamisesta UKK:sta.

4. Alennuskoodit ja tarjoukset

Hyvitys- ja alennuskoodit

Hyvitys- ja alennuskoodit ovat kertakäyttöisiä. Tilauksella voi olla vain yksi hyvitys- tai alennuskoodi

NOSH ei hyvitä hyvityskoodeja esim. kutsujärjestäjän etua rahaksi tai uudelle alennuskoodille, mikäli siitä jää osa käyttämättä, tai mikäli palautat koko tilauksen. 

NOSH ei hyväksy vanhentuneita tai kolmansien osapuolien julkaisemia alennuskoodeja.

Mikäli sinulla on NOSHin toimittama alennuskoodi, joka ei toimi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

Tarjoukset ja edustajan kautta tehty tilaus

Asiakkaan tilauksen erikoisedut ja -hinnat ovat voimassa tilauksen maksulinkin voimassaoloajan (24 tuntia). Mikäli tilauksen sisältämien etujen saatavuus tai hintojen voimassaoloaika päättyy maksulinkin voimassaoloaikana, ei tilauksen edut ja hinnat ole siirrettävissä myöhemmin tehtävälle uudelle tilaukselle, vaikka tilauksen tuotesisältö olisi sama.

Tarjousten voimassaoloaika ja etuhinta määritellään kampanjakohtaisesti. Tuotteen hinta määräytyy ostohetkellä.

Kutsujärjestäjän etu

Kutsujärjestäjän etu on tarkoitettu NOSH vaatekutsuilla tehtävään tilaukseen.

Kutsujärjestäjän edun sisältävälle tilaukselle ei voi yhdistää muita hyvitys- tai alennuskoodeja.

NOSH ei hyvitä hyvityskoodeja esim. kutsujärjestäjän etua rahaksi tai uudelle alennuskoodille, mikäli siitä jää osa käyttämättä, tai mikäli palautat koko tilauksen.

NOSH klubiedut

NOSH klubiedut ovat saatavilla ainoastaan NOSH edustajan kautta tilattaessa.

NOSH klubietuja koskevat erityisehdot. Tarjousten voimassaoloaika ja etuhinta määritellään kampanjakohtaisesti: nosh.fi/klubiedut

Asiakkaan tilauksen erikoisedut ja -hinnat ovat voimassa tilauksen maksulinkin voimassaoloajan (24 tuntia). Mikäli tilauksen sisältämien etujen saatavuus tai hintojen voimassaoloaika päättyy maksulinkin voimassaoloaikana, ei tilauksen edut ja hinnat ole siirrettävissä myöhemmin tehtävälle uudelle tilaukselle, vaikka tilauksen tuotesisältö olisi sama.

5. Vaihto- ja palautusoikeus

NOSH vaatteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus

Vaihto- ja palautusoikeus ei koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

5.1 Vaihto-oikeus 

Vaihto-oikeus koskee vain saman vaatteen toiseen kokoon vaihtamista mikäli tilauksen loppusumma pysyy samana tai jää alkuperäistä pienemmäksi. Vaihto-oikeus ei koske vaihtoa eri tuotteeseen esim. eri väriin tai kuosiin. Vaihdon voi tehdä veloituksetta kerran, ja vaihdon voi veloituksetta palauttaa, jos se ei ole sopiva.

Vaihdon yhteydessä tilaukselle ei voi lisätä muita tuotteita, vaan lisätuotteista on tehtävä erillinen tilaus. Mikäli vaihdossa toivottu uusi vaate on myyty loppuun ennen kuin vaihto on otettu käsittelyyn, palautamme rahan tilauksesi maksutavan mukaisesti.  

5.2 Palautusoikeus

Mikäli et halua pitää tilaamaasi vaatetta, lähetä se takaisin 14 vrk:n kuluessa ja palautamme tuotteen hinnan sinulle takaisin. Mikäli palautat koko tilauksen, hyvitämme myös tilauksesi postikulut. Hyvitämme maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti. 

Palautusoikeus ei koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

5.3 Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen kunto

Palautettavan tai vaihdettavan vaatteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen. Muista siis tarkistaa vastaanottamasi vaatteet ennen tuotteen käyttöönottoa tai pesua. Palauta vaatteet mielellään niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuneen vaatteen kunnon ennen maksun palauttamista. 

Palauta tuotepakettina ostetuista tuotteista kaikki pakettiin kuuluvat tuotteet.

5.4 Palautusten ja vaihtojen käsittelyaika   

Palautusten ja vaihtojen käsittelyyn ja rahan siirtoon kuluu 10-20 arkipäivää. Palautuspakettien toimitusaika varastollemme vaihtelee useilla työpäivillä ja palautus rekisteröityy järjestelmäämme vasta asiakaspalvelumme ottaessa sen käsittelyyn. Saat meiltä sähköpostivahvistuksen, kun vaihtosi tai palautuksesi on käsitelty.

5.5 Väärä tai viallinen tuote

Jos olet saanut tilauksessasi väärän tai viallisen tuotteen, täytä verkkosivuillamme oleva virheilmoituslomake Voit valita lomakkeelta sinulle sopivan hyvitysvaihtoehdon. Lomakkeen lähetettyäsi saat lisäohjeet tuotteen mahdolliseen palauttamiseen.  

Ilmoita toimitus- tai tuotevirheestä

Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme:

  • sähköpostitse info@nosh.fi
  • soittamalla p. 029-309 3600 ma–pe klo 09.00–15.00.

5.6. Maksun palautus 

Kun palautus on käsitelty tilaukseltasi, palautettavasta summasta lähtee automaattisesti tieto Klarnaan, joka lähettää sinulle viestin koskien rahanpalautusta yleensä saman päivän aikana. Tarkistathan myös roskapostin. 

Vaihtoehtoisesti näet kaikki Klarnan kautta tehdyt ostoksesi ja laskusi kirjautumalla Klarnaan täällä: app.klarna.com/login tai lataamalla Klarna sovelluksen Google Playsta tai Apple Storesta.

Palautuksen käsittelyyn ja rahan siirtoon kuluu yleensä noin 10–20 arkipäivää. Klarna hyvittää maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti. Mikäli palautat tilauksen kokonaisuudessaan, palautuvat sinulle myös alkuperäiset postikulut.

Lisätietoja saat Klarnan asiakaspalvelusta: 09- 425 99 771 klarna.com/fi/

Klarna lasku

Mikäli olet tehnyt tilauksen Klarna-laskulle, saat päivitetyn laskun Klarnasta, kun palautuksesi on käsitelty. 

Kun ilmoitat palautuksesta Klarnalle, laskusi laitetaan taukotilaan siihen asti, kunnes palautuksesi on käsitelty Ilmoita palautuksesta joko Klarna sovelluksella, kirjautumalla Klarnaan: app.klarna.com/login tai soittamalla Klarnan asiakaspalveluun 09-425 99 771.
     

6. Vaihto- ja palautusohje

Täytä ja liitä palautuspakettiin tilauksen mukana tullut lähetyslista tai vastaavat tiedot erillisellä paperilla. Palautusten ja vaihtojen käsittelyyn tarvitsemme: 

1. tilausnumeron 
2. tilaajan nimen
3. jokaisesta palautettavasta tuotteesta tiedon onko kyseessä palautus vai vaihto
4. jokaisesta vaihdettavasta tuotteesta tiedon, mihin kokoon toivot vaihtoa.

6.1. Palautus Postin palautustunnuksella

Voit palauttaa tuotteitamme Postin palautustunnuksella Postin asiointipisteeseen. Vie palautettavat tuotteet valmiiksi pakattuina ja täytetyn lähetyslistan tai vastaavien tietojen kanssa Postin asiointipisteeseen. Jos olet palauttamassa virheellistä tuotetta, lisääthän pakettiin mukaan tilausnumerosi sekä VAAT- tai TOIM-alkuisen virheilmoitustunnuksen. NOSH maksaa palautuksesta syntyvät postikulut.   

Kirjoita palautuksen osoitteeksi:
Postin palautustunnus 628456
Nosh Company Oy
PL 110
13101 Hämeenlinna   

Asiakas on vastuussa palautuspaketista siihen saakka, kunnes paketti on saapunut NOSHille. Mikäli palautuspaketti on kadonnut, voimme käsitellä palautuksen ainoastaan asiakkaan toimittamaa palautuspaketin tositetta tai seurantakoodia vastaan. Ota palautuspaketin seurantakoodi talteen ottamalla siitä esim. valokuvan, jotta voit tarvittaessa todistaa palauttaneesi.

6.2. Palautus Postin Helposti-koodilla

Palauta Helposti koodilla mihin tahansa Postin automaattiin tai Postin asiointipisteeseen. NOSH maksaa palautuksesta syntyvät postikulut.

-Mene Postin sivulle: posti.fi/palautapaketti.  

-Syötä pakettisi lähetystunnus tekstikenttään, alkukirjaimet JJFI aina isoilla kirjaimilla.

-Paina "Hae" ja saat Helposti-koodin sekä palautusohjeet

-Jos olet palauttamassa Smartpost-automaattiin, jonka lokeroissa on näppäimistöt, on sinun varattava vielä lokero.
-Syötä hakukenttään postinumero, jonka alueelle haluat jättää palautuksen ja paina HAE.
-Valitse sopiva Smartpost-automaatti ja syötä sähköpostiosoitteesi
-Saat kertakäyttöisen lokeron avauskoodin varaamaasi Smartpost lokeroon sekä toimintaohjeet.

-Kirjoita saamasi Helposti-koodi paketin päälle.

-Jos palautat pakettiautomaattiin, noudata automaatin ohjeita.

Asiakas on vastuussa palautuspaketista siihen saakka, kunnes paketti on saapunut NOSHille. Mikäli palautuspaketti on kadonnut, voimme käsitellä palautuksen ainoastaan asiakkaan toimittamaa palautuspaketin tositetta tai seurantakoodia vastaan. Ota palautuspaketin seurantakoodi talteen ottamalla siitä esim. valokuvan, jotta voit tarvittaessa todistaa palauttaneesi.

6.3. Palautus Matkahuollon palautustunnuksella

    Voit palauttaa tuotteita veloituksetta Matkahuollon asiointipisteisiin esim. R-Kioskille tai K-markettiin.

    Huom! Jos olet vastaanottanut tilauksesi Matkahuollolla, palauttaminen pakettiautomaatteihin ei ole mahdollista.

    Vie palautettavat tuotteet valmiiksi pakattuna täytetyn lähetyslistan tai vastaavien tietojen kanssa Matkahuollon asiointipisteeseen.  

    Kirjoita palautuksen osoitteeksi:
    Matkahuollon palautustunnus 951 5517
    Nosh Company Oy
    PL 110
    13101 Hämeenlinna  

    Asiakas on vastuussa palautuspaketista siihen saakka, kunnes paketti on saapunut NOSHille. Mikäli palautuspaketti on kadonnut, voimme käsitellä palautuksen ainoastaan asiakkaan toimittamaa palautuspaketin tositetta tai seurantakoodia vastaan. Ota palautuspaketin seurantakoodi talteen ottamalla siitä esim. valokuvan, jotta voit tarvittaessa todistaa palauttaneesi.

    7. Asiakaspalvelu ja muut ehdot

    Asiantunteva ja tuotevalikoimamme hyvin tunteva henkilökuntamme auttaa sinua mielellään kaikissa tilaukseesi liittyvissä asioissa. Parhaiten tavoitat meidät aina sähköpostitse info@nosh.fi.

    Nosh Company Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.  

    Mahdollisiin asiakkaan ja Nosh Company Oy:n välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

    Jos tilanteen erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan  ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. Lisätietoa asiasta kuluttajille löytyy Euroopan komission verkkovälitteiseltä riidanratkaisufoorumilta (Art. 14, EU asetus No 524/2013). Voit ottaa asiassa yhteyttä myös asiakaspalveluumme info@nosh.fi.

    Lue päivitetystä tietosuojaselosteestamme miten NOSH suojaa yksityisyyttäsi ja käsittelee henkilötietojasi.

    Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

    Valitse yksi pyyhesetti veloituksetta mukaan tilaukseesi.