Selaa sivuja

Miten lasten kesäprintit syntyivät?

Haastattelussa NOSH Kids kesä 2021 kuosisuunnittelija Terhi Laine

30.4.2021

Lasten kesän kuosit kertovat tarinaa kesäisistä päivistä veden äärellä

NOSH Kids kesä 2021 -vaatteissa ilostuttavat värikkäät luontoteemaiset uutuusprintit MAJAVAT ja NORPPA. Printit kertovat tarinaa veden ääreltä, jossa musiikkia korville tarjoaa kesäisen luonnon äänet - laineiden liplatus, lokkien kirkuna ja vesipetojen polskinta. Kesän lämpöiset päivät houkuttelevat huolettomaan oleiluun ja loikoiluun veden äärellä.

MAJAVAT-printissä sukelletaan majavien arvoitukselliseen vedenalaiseen maailmaan, joka tarjoaa mielikuvitukselle rajattomat mahdollisuudet vesiseikkailuihin. Kun vedestä noustaan rantahiekalle, voi käydä tuuri ja törmätä norppaan, joka paistattelee päivää. NORPPA-printissä pääosaa esittää suloistakin suloisempi norppaperhe, joka nautiskelee kesäisestä kelistä rantakallioilla auringon helliessä.

Printit on suunnitellut kuosi- ja tekstiilisuunnittelija Terhi Laine. Terhi työskentelee erityisen mielellään juuri lasten kuosien ja tekstiilien parissa. Se tarjoaa mahdollisuuden sukeltaa itsekin lasten mielikuvitusmaailmaan.

- Lapsille on ihana suunnitella kuoseja, sillä lasten sisäinen maailma on upean rikas. Into ja ikuinen tutkiva asenne inspiroivat. Itsekin pyrin elämään lasten tapaan ihmetellen ympäröivää maailmaa ja löytäen iloa pienistä yksityiskohdista, Terhi kertoo.

Terhin töitä pääsee ihastelemaan esimerkiksi Uuden lastensairaalan kappelissa. Lisäksi HUS:in alueen synnytysosastoilla vauvat nukkuvat lakanoissa, joissa on Terhin suunnittelema kuosi. Hedelmällinen yhteistyö NOSHin kanssa on alkanut jo vuonna 2019. Terhin taitavaa kädenjälkeä on näkynyt NOSH Kids -vaatteissa muun muassa ihanissa sirkusteemaisissa kesän ja syksyn 2020 lastenvaatteissa.

Lasten kesän 2021 osalta NOSHin designtiimin suunnittelutyö alkoi loppukesästä 2020. Designtiimiltä saadun ohjeistuksen pohjalta Terhi lähti toteuttamaan tarinallista ja satumaista kuosimaailmaa. Teemaksi muotoutui elämä veden alla ja rannalla. Tavoitteena oli luoda hyväntuulisia ja runsaita printtejä, joihin lapset sukupuolesta riippumatta voisivat ihastua ja sukeltaa mukaan.

- Inspiraatiota suunnitteluun hain Suomen luonnosta. Annoin mielikuvituksen lentää ja mietiskelin millaisiin suloisiin otuksiin voikaan törmätä, kun lähtee seikkailemaan rantakalliolle. Mökillä veden äärellä vietetty kesä oli juuri takana, joten tunnelmaan oli helppo päästä. Inspiraatiota löysin myös eläin- ja luontokirjoista ja googlailemalla, mitä kasveja siellä veden alla oikein kasvaakaan, Terhi kuvailee taustatyötään.

Terhi hyödyntää työskennellessään eri tekniikoita. Useimmiten hän aloittaa suunnittelun käsin luonnostelemalla. Esimerkiksi majavat hän maalasi ensin akvarelliväreillä ja toiselle paperille painoi työkalulla ympyräjälkiä veden kupliksi. Kun kasa luonnoksia on valmiina, Terhi skannaa ne ja vie ne tietokoneelle kuvankäsittelyohjelmaan, jossa lopullinen kuosi alkaa rakentua yhdistelemällä eri luonnoksia ja tekniikoita. Koneella työskennellessään hän hahmottelee kuvien ja kuvioiden rytmitystä, kokoja ja tyylittelyjä, joista sitten syntyy lopullinen printti.

- Luonnosteluvaiheessa sitä sukeltaa ihan täysillä mukaan kuosien maailmaan. Aloinkin jossain vaiheessa jo nähdä norpan suloisen sykerönenän ja isot silmät ihan joka puolella, Terhi naurahtaa.

Terhi työstää yleensä runsaasti erilaisia väritysvaihtoehtoja kuosille. Lopulliset väritykset hiottiin yhdessä NOSHin designtiimin kanssa sopimaan yhteen muuhun lasten kesän väripalettiin. Printti-ihanuuksia ja raikkaita yksivärisiä vaatteita on helppo yhdistellä keskenään mukaviksi kesäpäivien asuiksi.


Ihastu NOSH Kids kesä 2021 -uutuuksiin


Kuvat:

Terhin kuva - Linda Svarfvar
Luonnoskuvat - Terhi Laine
NOSH-markkinointikuvat - Thomas Broumand / Broufoto

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeiden avulla pyrimme parantamaan käyttökokemusta sivuillamme.
Voit estää evästeiden käytön muuttamalla selaimesi evästeasetuksia. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.Ok

Tuotehaku

Suosituimmat haut

Tuoteryhmät

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Päivitetty 4.5.2021

Löydät usein kysytyt kysymykset ja vastaukset UKK-sivulta
Tietosuojaselosteemme löydät täältä


1. Tilausten käsittely

Otamme uudet tilaukset käsittelyyn ja keräilyyn mahdollisimman nopeasti.

Tilauksiin ei voi tehdä lisäyksiä ostotapahtuman jälkeen eikä tilauksia voi yhdistää toiseen tilaukseen.  

Voit ottaa kaikissa tilaustasi koskevissa asioissa yhteyttä asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

2. Toimitustavat, toimitusaika ja -hinnat

Tilaan verkkokaupasta tai NOSH edustajalta

ToimitustapaToimitusaikaHinta
Sähköinen lahjakortti, toimitus sähköpostitseTunnin kuluessa maksusta-
Postipaketti -nouto Postin automaatista tai asiointipisteestä1-4 arkipäivää*5,90 €
MH Lähellä paketti -nouto Matkahuollon pakettiautomaatista tai asiointipisteestä, K-marketista tai R-kioskista1-4 arkipäivää*5,90 €
Postin Kotipaketti, toimitus kotiovelle1-4 arkipäivää*9,50 €

Huomioitavaa:

*Poikkeustilanteissa ja kiireaikoina, kuten alennusmyyntien tai merkittävien kampanjoiden aikana toimitusaika saattaa olla hieman pidempi. Toimitusaika lasketaan siitä, kun tilauksen maksutapa on vahvistettu.

2.1. Postipaketti

Valitessasi toimitustavaksi Postipaketin, voit noutaa pakettisi pakettiautomaatista tai Postin asiointipisteestä vastaanotettuasi saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla.

Asiakas täyttää kassalla osoitetietonsa, valitsee toimitustavan sekä noutopisteen ja vastaa itse antamiensa tietojen oikeellisuudesta. NOSH ei ole velvollinen suorittamaan paketille siirtoa, mikäli väärä noutopiste johtuu asiakkaan omasta valinnasta tai korvaamaan, mikäli asiakkaan antamissa tiedoissa on virhe.

Posti säilyttää paketteja yhden viikon noutopisteessä tai pakettiautomaatissa, jonka jälkeen paketit palautuvat takaisin Nosh Company:n varastolle.

Mikäli pakettia ei ole noudettu toimipisteestä määräaikaan mennessä, se palautuu NOSHille. Veloitamme noutamattomasta paketista asiakkaalta käsittelykulut 8 €.

Postipaketit toimitetaan hiilineutraalina Posti Green- lähetyksinä.

2.2. Postin Kotipaketti

Kotiinkuljetusta varten voit valita toimitustavaksi Postin Kotipaketin, joka jaetaan vastaanottajan kotiovelle sovitusti. 

Kotipaketit toimitetaan hiilineutraalina Posti Green- lähetyksinä.

2.3. Matkahuolto 

Valitsemalla toimitusmuodoksi Matkahuollon Lähellä-paketin, voit noutaa pakettisi lähimmästä pakettiautomaatista, K-marketista, R-kioskista tai Matkahuollon asiointipisteestä. NOSH ei ole velvollinen suorittamaan paketille siirtoa, mikäli väärä noutopiste johtuu asiakkaan omasta valinnasta tai korvaamaan, mikäli asiakkaan antamissa tiedoissa on virhe.

Matkahuollon pakettien säilytysaika on yksi viikko pakettiautomaatissa ja kaksi viikkoa noutopisteessä, jonka jälkeen noutamattomat paketit palautuvat takaisin Nosh Company:n varastolle.

Mikäli pakettia ei ole noudettu toimipisteestä määräaikaan mennessä se palautuu varastollemme, veloitamme noutamattomasta paketista asiakkaalta käsittelykulut 8 €.  

3. Maksutavat

Maksutavat henkilöasiakkaille:

  • Verkkopankki- ja korttimaksu (Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank, Handelsbanken, LähiTapiola, Nordea, OmaSP, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki)
  • Pankki- tai luottokortti (Visa, Mastercard ja American Express)
  • Maksa 14 päivän sisällä (Klarna lasku)
  • Maksa myöhemmin (Klarna tili)
  • Pilko maksut, Klarnan joustava erämaksu

Klarna Checkout -palvelun avulla voit tehdä ostoksia helposti, joustavasti ja turvallisesti. Vastaamalla muutamaan kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta.

Jos valitset maksutavaksi Klarna laskun, Klarna toimittaa sen sinulle sähköpostilla siinä vaiheessa, kun tilaus toimitetaan. Henkilöasiakas näkee laskunsa myös kirjautumalla Klarnaan osoitteessa klarna.com/login tai lataamalla Klarnan mobiilisovelluksen mobiililaitteeseensa.

Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun p. 09 – 425 99 771 arkisin klo 8.00–18.00.

Maksaminen NOSH edustajalta tilattaessa

Edustajasi luo tilauksesi ja saat sähköpostiisi maksulinkin sisältävän tilausvahvistuksen, jonka jälkeen sinulla on 24 tuntia aikaa valita itsellesi sopivin maksutapa ja vahvistaa maksulinkki. Jos ilmoitat edustajalle puhelinnumerosi, saat maksulinkin myös tekstiviestinä. 

Maksaminen NOSH lahjakortilla

Voit maksaa ostoksesi tai osan ostoksestasi sähköisellä NOSH lahjakortilla lisäämällä lahjakorttikoodin kassalla tilaukselle. NOSH edustajan kautta tilatessa edustaja lisää lahjakorttikoodin tilaukselle puolestasi. Lahjakorttia ei pysty lisäämään tilaukselle jälkikäteen. Lahjakortilla maksaessa tilaukselle voi lisätä myös kutsujärjestäjän edun, hyvitysedun tai muun koodillisen kampanjaedun.

Lue lisää maksamisesta UKK:sta.

4. Alennuskoodit ja tarjoukset

Hyvitys- ja alennuskoodit

Hyvitys- ja alennuskoodit ovat kertakäyttöisiä. Tilauksella voi olla vain yksi hyvitys- tai alennuskoodi

NOSH ei hyvitä hyvityskoodeja esim. kutsujärjestäjän etua rahaksi tai uudelle alennuskoodille, mikäli siitä jää osa käyttämättä, tai mikäli palautat koko tilauksen. 

NOSH ei hyväksy vanhentuneita tai kolmansien osapuolien julkaisemia alennuskoodeja.

Mikäli sinulla on NOSHin toimittama alennuskoodi, joka ei toimi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

Tarjoukset ja edustajan kautta tehty tilaus

Asiakkaan tilauksen erikoisedut ja -hinnat ovat voimassa tilauksen maksulinkin voimassaoloajan (24 tuntia). Mikäli tilauksen sisältämien etujen saatavuus tai hintojen voimassaoloaika päättyy maksulinkin voimassaoloaikana, ei tilauksen edut ja hinnat ole siirrettävissä myöhemmin tehtävälle uudelle tilaukselle, vaikka tilauksen tuotesisältö olisi sama.

Tarjousten voimassaoloaika ja etuhinta määritellään kampanjakohtaisesti. Tuotteen hinta määräytyy ostohetkellä.

Kutsujärjestäjän etu

Kutsujärjestäjän etu on tarkoitettu NOSH vaatekutsuilla tehtävään tilaukseen.

Kutsujärjestäjän edun sisältävälle tilaukselle ei voi yhdistää muita hyvitys- tai alennuskoodeja.

NOSH ei hyvitä hyvityskoodeja esim. kutsujärjestäjän etua rahaksi tai uudelle alennuskoodille, mikäli siitä jää osa käyttämättä, tai mikäli palautat koko tilauksen.

NOSH klubiedut

NOSH klubiedut ovat saatavilla ainoastaan NOSH edustajan kautta tilattaessa.

NOSH klubietuja koskevat erityisehdot. Tarjousten voimassaoloaika ja etuhinta määritellään kampanjakohtaisesti: nosh.fi/klubiedut

Asiakkaan tilauksen erikoisedut ja -hinnat ovat voimassa tilauksen maksulinkin voimassaoloajan (24 tuntia). Mikäli tilauksen sisältämien etujen saatavuus tai hintojen voimassaoloaika päättyy maksulinkin voimassaoloaikana, ei tilauksen edut ja hinnat ole siirrettävissä myöhemmin tehtävälle uudelle tilaukselle, vaikka tilauksen tuotesisältö olisi sama.

5. Vaihto- ja palautusoikeus

NOSH vaatteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus

Vaihto- ja palautusoikeus ei koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

5.1 Vaihto-oikeus 

Vaihto-oikeus koskee vain saman vaatteen toiseen kokoon vaihtamista mikäli tilauksen loppusumma pysyy samana tai jää alkuperäistä pienemmäksi. Vaihto-oikeus ei koske vaihtoa eri tuotteeseen esim. eri väriin tai kuosiin. Vaihdon voi tehdä veloituksetta kerran, ja vaihdon voi veloituksetta palauttaa, jos se ei ole sopiva.

Vaihdon yhteydessä tilaukselle ei voi lisätä muita tuotteita, vaan lisätuotteista on tehtävä erillinen tilaus. Mikäli vaihdossa toivottu uusi vaate on myyty loppuun ennen kuin vaihto on otettu käsittelyyn, palautamme rahan tilauksesi maksutavan mukaisesti.  

5.2 Palautusoikeus

Mikäli et halua pitää tilaamaasi vaatetta, lähetä se takaisin 14 vrk:n kuluessa ja palautamme tuotteen hinnan sinulle takaisin. Mikäli palautat koko tilauksen, hyvitämme myös tilauksesi postikulut. Hyvitämme maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti. 

Palautusoikeus ei koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

5.3 Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen kunto

Palautettavan tai vaihdettavan vaatteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen. Muista siis tarkistaa vastaanottamasi vaatteet ennen tuotteen käyttöönottoa tai pesua. Palauta vaatteet mielellään niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuneen vaatteen kunnon ennen maksun palauttamista. 

Palauta tuotepakettina ostetuista tuotteista kaikki pakettiin kuuluvat tuotteet.

5.4 Palautusten ja vaihtojen käsittelyaika   

Palautusten ja vaihtojen käsittelyyn ja rahan siirtoon kuluu 10-20 arkipäivää. Palautuspakettien toimitusaika varastollemme vaihtelee useilla työpäivillä ja palautus rekisteröityy järjestelmäämme vasta asiakaspalvelumme ottaessa sen käsittelyyn. Saat meiltä sähköpostivahvistuksen, kun vaihtosi tai palautuksesi on käsitelty.

5.5 Väärä tai viallinen tuote

Jos olet saanut tilauksessasi väärän tai viallisen tuotteen, täytä verkkosivuillamme oleva virheilmoituslomake Voit valita lomakkeelta sinulle sopivan hyvitysvaihtoehdon. Lomakkeen lähetettyäsi saat lisäohjeet tuotteen mahdolliseen palauttamiseen.  

Ilmoita toimitus- tai tuotevirheestä

Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme:

  • sähköpostitse info@nosh.fi
  • soittamalla p. 029-309 3600 ma–pe klo 09.00–15.00.

5.6. Maksun palautus

Hyvitämme maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti. Mikäli palautat tilauksen kokonaisuudessaan, palautamme sinulle myös alkuperäiset postikulut. Palautuksen käsittelyyn ja rahan siirtoon kuluu yleensä noin 10–20 arkipäivää.  

Lisätietoja saat Klarnan asiakaspalvelusta: 09- 425 99 771 klarna.com/fi/

Klarna lasku

Mikäli olet tehnyt tilauksen Klarna-laskulle, saat päivitetyn laskun Klarnasta, kun palautuksesi on käsitelty. 

Kun ilmoitat palautuksesta Klarnalle, laskusi laitetaan taukotilaan siihen asti, kunnes palautuksesi on käsitelty Ilmoita palautuksesta joko Klarna sovelluksella, kirjautumalla Klarnaan: https://app.klarna.com/login tai soittamalla Klarnan asiakaspalveluun 09-425 99 771.
     

6. Vaihto- ja palautusohje

Täytä ja liitä palautuspakettiin tilauksen mukana tullut lähetyslista tai vastaavat tiedot erillisellä paperilla. Palautusten ja vaihtojen käsittelyyn tarvitsemme: 

1. tilausnumeron 
2. tilaajan nimen
3. jokaisesta palautettavasta tuotteesta tiedon onko kyseessä palautus vai vaihto
4. jokaisesta vaihdettavasta tuotteesta tiedon, mihin kokoon toivot vaihtoa.

6.1. Palautus Postin palautustunnuksella

Voit palauttaa tuotteitamme Postin palautustunnuksella Postin asiointipisteeseen. Vie palautettavat tuotteet valmiiksi pakattuina ja täytetyn lähetyslistan tai vastaavien tietojen kanssa Postin asiointipisteeseen. Jos olet palauttamassa virheellistä tuotetta, lisääthän pakettiin mukaan tilausnumerosi sekä VAAT- tai TOIM-alkuisen virheilmoitustunnuksen. NOSH maksaa palautuksesta syntyvät postikulut.   

Kirjoita palautuksen osoitteeksi:
Postin palautustunnus 628456
Nosh Company Oy
PL 110
13101 Hämeenlinna   

Asiakas on vastuussa palautuspaketista siihen saakka, kunnes paketti on saapunut NOSHille. Mikäli palautuspaketti on kadonnut, voimme käsitellä palautuksen ainoastaan asiakkaan toimittamaa palautuspaketin tositetta tai seurantakoodia vastaan. Ota palautuspaketin seurantakoodi talteen ottamalla siitä esim. valokuvan, jotta voit tarvittaessa todistaa palauttaneesi.

6.2. Palautus Postin Helposti-koodilla

Palauta Helposti koodilla mihin tahansa Postin automaattiin tai Postin asiointipisteeseen. NOSH maksaa palautuksesta syntyvät postikulut.

-Mene Postin sivulle: posti.fi/palautapaketti.  

-Syötä pakettisi lähetystunnus tekstikenttään, alkukirjaimet JJFI aina isoilla kirjaimilla.

-Paina "Hae" ja saat Helposti-koodin sekä palautusohjeet

-Jos olet palauttamassa Smartpost-automaattiin, jonka lokeroissa on näppäimistöt, on sinun varattava vielä lokero.
--Syötä hakukenttään postinumero, jonka alueelle haluat jättää palautuksen ja paina HAE.
--Valitse sopiva Smartpost-automaatti ja syötä sähköpostiosoitteesi
--Saat kertakäyttöisen lokeron avauskoodin varaamaasi Smartpost lokeroon sekä toimintaohjeet.

-Kirjoita saamasi Helposti-koodi paketin päälle.

-Jos palautat pakettiautomaattiin, noudata automaatin ohjeita.

Asiakas on vastuussa palautuspaketista siihen saakka, kunnes paketti on saapunut NOSHille. Mikäli palautuspaketti on kadonnut, voimme käsitellä palautuksen ainoastaan asiakkaan toimittamaa palautuspaketin tositetta tai seurantakoodia vastaan. Ota palautuspaketin seurantakoodi talteen ottamalla siitä esim. valokuvan, jotta voit tarvittaessa todistaa palauttaneesi.

6.3. Palautus Matkahuollon palautustunnuksella

    Voit palauttaa tuotteita veloituksetta Matkahuollon asiointipisteisiin esim. R-Kioskille tai K-markettiin.

    Huom! Jos olet vastaanottanut tilauksesi Matkahuollolla, palauttaminen pakettiautomaatteihin ei ole mahdollista.

    Vie palautettavat tuotteet valmiiksi pakattuna täytetyn lähetyslistan tai vastaavien tietojen kanssa Matkahuollon asiointipisteeseen.  

    Kirjoita palautuksen osoitteeksi:
    Matkahuollon palautustunnus 951 5517
    Nosh Company Oy
    PL 110
    13101 Hämeenlinna  

    Asiakas on vastuussa palautuspaketista siihen saakka, kunnes paketti on saapunut NOSHille. Mikäli palautuspaketti on kadonnut, voimme käsitellä palautuksen ainoastaan asiakkaan toimittamaa palautuspaketin tositetta tai seurantakoodia vastaan. Ota palautuspaketin seurantakoodi talteen ottamalla siitä esim. valokuvan, jotta voit tarvittaessa todistaa palauttaneesi.

    7. Asiakaspalvelu ja muut ehdot

    Asiantunteva ja tuotevalikoimamme hyvin tunteva henkilökuntamme auttaa sinua mielellään kaikissa tilaukseesi liittyvissä asioissa. Parhaiten tavoitat meidät aina sähköpostitse info@nosh.fi.

    Nosh Company Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.  

    Mahdollisiin asiakkaan ja Nosh Company Oy:n välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

    Jos tilanteen erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta). Lisätietoa asiasta kuluttajille löytyy Euroopan komission verkkovälitteiseltä riidanratkaisufoorumilta (Art. 14, EU asetus No 524/2013): http://ec.europa.eu/consumers/.... Voit ottaa asiassa yhteyttä myös asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

    Lue päivitetystä tietosuojaselosteestamme miten NOSH suojaa yksityisyyttäsi ja käsittelee henkilötietojasi.

    Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

    Valitse yksi kassi veloituksetta mukaan tilaukseesi.