Tietosuojaseloste

Tietosuojalausunto päivitetty 21.9.2018


Henkilötietosi ovat meille tärkeitä

Olemme päivittäneet tietosuojaselostettamme uuden yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti. Tutustu päivitettyyn selosteeseemme, jossa kerromme tarkemmin, miten käsittelemme ja käytämme henkilötietojasi turvallisesti.


Nosh tietosuoja pähkinänkuoressa

Tässä tietosuojalausunnossa kuvataan, miten Nosh Company Oy (”Nosh”) käsittelee asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden henkilötietoja.

  • Keräämme henkilötietojasi, kun asioit verkkokaupassamme, osallistut kotimyyntikutsuille, tilaat uutiskirjeemme tai asioit muutoin kanssamme. Kotimyyntikutsuilla edustajamme käsittelevät henkilötietojasi meidän lukuumme ja meidän ohjeistuksiemme mukaisesti.

  • Keräämämme tiedot voivat olla sellaisia, joita annat itse verkkokaupan tai kotimyyntitilaisuuden ostosten yhteydessä tai kampanjaan osallistumisen yhteydessä. Lisäksi käsittelemme henkilötietoja jotka tallentuvat samalla kun käytät verkkopalveluamme (esimerkiksi evästeet, sijaintitiedot ja IP-osoitteet). Nämä tiedot ovat yleensä yhdistettävissä sinuun ainoastaan lisätietojen avulla.  

  • Käsittelemme henkilötietojasi tilausten toimittamiseksi, asiakashallinnan ja palvelujemme toteuttamiseksi sekä kehittämiseksi. Kerättyjen tietojen käsittely auttaa meitä analysoimaan asiakkaidemme mieltymyksiä ja toiveita.

  • Käsittelemme henkilötietojasi tarjotessamme sinulle asiakaspalvelua ja lähettäessämme asiakasviestintää. Lisäksi lähetämme sinulle lain sallimissa rajoissa suostumuksen tai asiakkuuden perusteella sähköistä suoramarkkinointia ja kohdennamme henkilötietojesi käsittelyn avulla sinulle juuri sinua kiinnostavaa markkinointia esimerkiksi verkkosivustomme Facebook-pikselien avulla. 

  • Kunnioitamme yksityisyydensuojaasi kaikessa suorittamassamme käsittelyssä. Käsittelemme mahdollisuuksien mukaan pseudonimisoituja tietoja ja segmenttitietoja. Emme käsittele sinuun yhdistettävissä olevia tietoja, ellei se ole välttämätöntä käsittelyn tarkoitusten toteuttamiseksi.

  • Voit itse vaikuttaa siihen, miten käsittelemme henkilötietojasi. Kerromme sinulle oikeuksistasi rekisteröitynä ja siitä, miten voit niitä käyttää. Sinulla on oikeus peruuttaa suostumus henkilötietojen käsittelyyn, oikeus saada pääsy henkilötietoihisi sekä oikeus tietojen oikaisemiseen, poistamiseen, rajoittamiseen sekä siirtämiseen toiselle rekisterinpitäjälle. Lisäksi sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojen käsittelyä sekä oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle.


1. Rekisterinpitäjä

Nosh Company Oy 
Y-tunnus: 2288372-1
Osoite: PL 110, 13101 Hämeenlinna

2. Yhteyshenkilö

Nosh Company Oy:n tietosuoja-asiantuntija
Sähköposti: tietosuoja@nosh.fi 

3. Mitä henkilötietojasi käsittelemme

Käsittelemme seuraaviin tietoryhmiin liittyviä tietoja ja niiden muutostietoja verkkokaupan ja kotimyyntitilausten yhteydessä:

3.1  Tilauksia ja asiakkuutta koskevat tiedot:

  • Etu- ja sukunimi
  • Yhteystiedot (postiosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero)
  • Tilaustesi sisältö, tilaustesi seurantatiedot ja tilaushistoriaasi koskevat tiedot
  • Reklamaatiot, palautteet sekä muu asiakkuuteen liittyvä yhteydenpito, viestintä ja toimenpiteet, mukaan lukien puheluiden taltiot ja rekisteröidyn rekisterinpitäjään liittyvä toiminta sosiaalisen median palveluissa
  • Noshin muiden palvelujen käyttämistä koskevat tiedot, kuten uutiskirjeen tilaamista koskevat tiedot sekä arvontoihin ja kilpailuihin osallistumiseen liittyvät tiedot
  • Suoramarkkinointiluvat ja -kiellot
  • Sinulle kohdistetut markkinointitoimenpiteet ja niiden käyttö, tiedot siitä, oletko avannut uutiskirjeitämme

3.2 Noshin verkkosivujen käytöstä automaattisesti kerätyt tiedot

Yllä kuvattujen sinulta kerättyjen henkilötietojen lisäksi käsittelemme henkilötietojasi, kun asioit verkkosivuillamme, vaikka et olisikaan rekisteröitynyt asiakkaaksemme tai kirjautunut palveluumme. Kun siirryt Noshin verkkosivuille, käsittelemme seuraavia tietojasi evästeiden, Facebook-pikselien ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla:

  • Päätelaitettasi ja verkkokäyttäytymistäsi koskevat tiedot (esim. IP-osoite, selaintyyppi ja selaushistoria)
  • Selailun ajankohta ja istunnon kesto
  •  Mitä linkkejä tai mainoksia klikkaat ja mitä mainoksia tai muita sisältöjä olet katsonut
  • Analytiikan ja seurantatekniikoiden avulla johdettu ja profiloitu tieto

Henkilötietoja voidaan yhdistellä myös muiden palvelujen kautta kerättyihin tietoihin.

3.3 Kotimyyntiedustajaksi hakevista henkilöistä kerätyt henkilötiedot

  • Hakemus, ansioluettelo ja hakuprosessiin sisältyvät muut tiedot, kuten nimi, yhteystiedot, arviointitiedot, esteet toimia edustajana tiettynä ajankohtana, kiinnostus osallistua seuraavalle rekrytointikierrokselle, tiedot haastattelusta, hakijan valokuva
  • Edustajarekrytoinnin etenemiseen ja mahdolliseen karsintaan liittyvät tiedot

4. Onko tietoja pakko antaa?

Tarvitsemme tilausten yhteydessä kerättyjä henkilötietojasi tilausten täytäntöönpanemiseksi. Lisäksi tiettyjen henkilötietojen, kuten reklamaatioihin ja suoramarkkinointilupiin liittyvien henkilötietojen käsittely perustuu lakisääteisiin velvoitteisiimme. 

Tiettyjen henkilötietojen antamatta jättäminen voi johtaa siihen, että emme voi toimittaa tilaustasi ja tehdä kanssasi sopimusta tuotteidemme myymisestä, eli emme voi myydä sinulle tuotteitamme. 

Pyydämme kotimyyntiedustajaksi hakevia täyttämään verkkosivuiltamme löytyvät edustajahakemuksen. Pakolliset tietokentät on merkitty tähtisymbolilla. Voit itse vaikuttaa siihen, miten paljon annat tietoja avoimissa kentissä.

5. Mistä henkilötietojasi kerätään

Keräämme henkilötietojasi erityisesti sinulta itseltäsi, kun annat tietoja asioidessasi Noshin verkkokaupassa tai kotimyyntikutsuilla. Voit antaa itsestäsi tietoja esimerkiksi tilauslomakkeen täyttämisen yhteydessä. Kotimyyntikutsuilla edustajamme keräävät tilauslomakkeilla tietojasi ohjeidemme mukaisesti ja Noshin lukuun. Keräämme henkilötietoja myös kampanjoiden ja asiakaspalvelutilanteiden yhteydessä sekä silloin kun tilaat uutiskirjeemme.

Keräämme henkilötietojasi edustajarekrytoinnin yhteydessä sähköisen hakulomakkeemme sekä haastattelujen ja muun rekrytointiprosessin yhteydessä.

Keräämme ja päivitämme henkilötietoja myös väestörekisterikeskuksen, Suomen Asiakastieto Oy:n ja muiden osoite-, päivitys- ja muita vastaavia palveluita tarjoavien yritysten tai viranomaisten rekistereistä. 

Lisäksi keräämme henkilötietojasi käyttämiesi päätelaitteiden välityksellä evästeiden tai muiden vastaavien tekniikoiden avulla. 

6. Mitä tarkoitusta varten henkilötietojasi kerätään ja käsitellään?

6.1 Asiakashallinta ja palveluiden tarjoaminen

Käsittelemme henkilötietojasi asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin, ja kehittämiseen. Tarvitsemme henkilötietojasi palveluidemme toteuttamiseksi, kuten tilaustesi toimittamiseen ja laskutukseen.

Käsittelemme edustajiemme kotimyyntikutsuilla keräämiä henkilötietoja tilaustesi prosessoimiseksi ja tuotteiden toimittamiseksi. Kotimyyntikutsuilla kerätyt henkilötietosi tallennetaan Noshin asiakastietojärjestelmiin, ja niitä käsitellään Noshin asiakashallintaa ja tilauksien toimittamista varten.  

Järjestämme arvontoja ja kilpailuja, joiden toteuttamiseksi käsittelemme henkilötietojasi. Lisäksi käsittelemme tietojasi alennusten ja etujen tarjoamiseksi sekä reklamaatioiden, virhetilanteiden ja muiden häiriötilanteiden selvittämiseksi.

6.2 Asiakasviestintä, markkinointi ja profilointi

Käsittelemme henkilötietoja myös asiakasviestinnän toteuttamiseksi esimerkiksi ilmoittaessamme tuotteen poisvetotilanteesta sekä toimittaessamme tilaus- ja toimitusvahvistuksia sekä viestiessämme vaihto- ja palautustilanteiden yhteydessä. Lisäksi käytämme henkilötietojasi Noshin suoramarkkinointia ja muuta markkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten, mukaan lukien sähköinen suoramarkkinointi.

Jotta voimme tarjota kiinnostavia sisältöjä, voimme kohdentaa markkinointiviestintäämme analysoimalla ja profiloimalla rekisterissämme käsiteltäviä tietoja, kuten tilaustietoja ja palveluidemme käyttötietoja. Emme suorita automaattista päätöksentekoa profiloinnin avulla tai muutoin.

6.3 Palveluiden kehittäminen

Käsittelemme henkilötietoja myös palveluidemme ja muun liiketoimintamme analysointiin ja kehittämiseen sekä tilastointitarkoituksiin.

Lisäksi käsittelemme henkilötietoja mahdollisten väärinkäytösten ehkäisyyn ja tutkintaan.

7. Mitkä ovat käsittelyn oikeusperusteet?

7.1 Oikeutettu etu

Oikeutemme käsitellä henkilötietojasi perustuu osin asiakassuhteen synnyttämään oikeutettuun etuun. Käsittelemme tietojasi esimerkiksi palvelujen tarjoamiseksi, markkinoinnin lähettämiseksi ja tuotteidemme myymiseksi siinä määrin kuin se on tarpeellista näiden toimenpiteiden suorittamiseksi. Käsittelemme henkilötietojasi myös profiilien luomiseksi ja markkinoinnin lähettämiseksi oikeutetun edun perusteella.

Olemme arvioineet tietosuojalainsäädännön ja viranomaisohjeistusten edellyttämällä tavalla, että sinun etusi, perusoikeutesi tai vapautesi eivät syrjäytä tätä oikeutettua etuamme käsitellä henkilötietojasi tässä tietosuojalausunnossa kuvatulla tavalla. Voit halutessasi käyttää tämän selosteen kohdissa 11 kuvattuja oikeuksiasi, mikäli haluat vastustaa tai rajoittaa suorittamaamme henkilötietojen käsittelyä. 

7.2 Sopimus

Käsittelemme henkilötietojasi myös sinun ja meidän välillämme solmitun sopimuksen täytäntöön panemiseksi sekä sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi pyynnöstäsi. Sinun ja Noshin välillä solmitaan sopimus, kun hyväksyt toimitusehtomme ja tilaat tuotteitamme joko kotimyyntiedustajaltamme tai verkkokaupastamme.

7.3 Suostumus

Käsittelemme henkilötietojasi suostumuksen perusteella siltä osin, kuin pyydämme suostumustasi sähköisen suoramarkkinoinnin lähettämiseksi. Käsittelemme myös evästeiden ja muiden seurantatekniikoiden avulla kerättyjä henkilötietojasi evästeiden asettamista koskevan suostumuksen perusteella.

Sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi henkilötietojen käsittelyyn milloin tahansa ottamalla yhteyttä kohdassa 2 mainittuun yhteyshenkilöön tai sähköisen suoramarkkinoinnin osalta markkinointiviesteistä löytyvän linkin kautta. 

7.4 Lakisääteinen velvoite

Käsittelemme henkilötietojasi lakisääteisten velvoitteidemme noudattamiseksi, kun käsittelemme tietojasi kirjanpitovelvoitteiden noudattamiseksi tai luovutamme tietoja viranomaisille.

8. Mille tahoille siirrämme tai luovutamme henkilötietoja?

Luovutamme henkilötietoja kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa.

Luovutamme henkilötietoja yhteistyökumppaneillemme kuten maksupalveluntarjoajalle verkkokauppa- ja kotimyyntiostosten maksujen suorittamiseksi.

Luovutamme tarpeen tullen henkilötietoja myös tahoille, joilla lainsäädännön mukaan on oikeus tietojen saantiin, kuten toimivaltaisille viranomaisille.

Siirrämme henkilötietoja IT-palveluntarjoajille tietojen säilyttämiseksi ja käsittelemiseksi ohjeidemme mukaisesti Noshin määrittelemiin tarkoituksiin ja Noshin lukuun.

Edustajarekrytoinnissa käytämme ajanvaraukseen palveluntarjoajaa, joka käsittelee rekrytointiin osallistujan nimeä ja yhteystietoja Noshin puolesta.

9. Henkilötietojen siirto kolmanteen maahan

Siirrämme henkilötietoja säännöllisesti EU- ja ETA -alueen ulkopuolelle Yhdysvaltoihin uutiskirjeemme tuottavalle palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajamme kuuluu Privacy Shield –järjestelyyn, mikä tarkoittaa sitä, että palveluntarjoajamme on sitoutunut noudattamaan EU-maissa sovellettua tietosuojan tasoa.

Siirrämme henkilötietoja EU- ja ETA -alueen ulkopuolelle Yhdysvaltoihin edustajarekrytoinnissa käytettävälle ajanvarauksen palveluntarjoajalle, joka noudattaa EU-maissa sovellettua tietosuojan tasoa.

Jos henkilötietojen siirtäminen EU- ja ETA -alueen ulkopuolelle olisi tarpeellista, tietojen siirrossa noudatetaan soveltuvan tietosuojalainsäädännön asettamia vaatimuksia, eli siirrämme henkilötietoja vain lainsäädännön sallimien siirtomekanismien kuten EU:n komission hyväksymien mallisopimuslausekkeiden avullatai valitsemme yhteistyökumppaneiksemme ja palveluntarjoajiksemme Privacy Shield –järjestelyyn kuuluvia yrityksiä Yhdysvalloissa.

10. Miten kauan säilytämme tietojasi?

Säilytämme henkilötietoja niin kauan kuin se on tarpeen henkilötietojen käsittelyn tarkoitusten kannalta tai sopimusvelvoitteidemme sekä lakisääteisten velvollisuuksiemme noudattamiseksi.

  • Säilytämme tilaustietoja sekä asiakaspalvelun yhteydessä kerättyjä tietoja kuusi (6) vuotta sen kalenterivuoden päättymisestä, jolloin olet viimeisen kerran asioinut verkkokaupassamme, tehnyt tilauksen kotimyyntikutsuillamme tai asioinut asiakaspalvelumme kanssa.
  • Säilytämme kaikki kirjanpitovelvoitteidemme noudattamiseksi tarpeelliset henkilötiedot kuusi (6) vuotta sen tilikauden päättymisestä, jolloin tiedot on kerätty. Kuuden vuoden säilytysaika koskee myös kaikkia arvontoihimme ja kilpailuihimme osallistuneiden voittajien henkilötietoja. Sen sijaan muiden arvontoihin ja kilpailuun osallistuneiden henkilötietoja säilytetään kaksi (2) vuotta arvonnan tai kilpailun ajankohdan jälkeen. 
  • Jos olet tilannut uutiskirjeemme, säilytämme henkilötietojasi niin kauan kuin uutiskirjeen tilaus on voimassa. Jos peruutat uutiskirjeen tilauksen eli peruutat suostumuksesi sähköisen suoramarkkinoinnin lähettämiseen, lopetamme uutiskirjeen toimituksen sinulle ilman aiheetonta viivytystä, mutta säilytämme peruutuksen jälkeen tietoa markkinointikiellosta niin kauan kuin henkilötietojasi käsitellään muihin tarkoituksiin esimerkiksi verkkokaupassa asioinnin perusteella.
  • Jos olet hakenut edustajaksemme mutta et tullut valituksi kyseisellä hakukerralla, säilytämme henkilötietojasi yhden (1) vuoden ajan edustajarekrytoinnin valintojen tekemisestä, ellet ole antanut erikseen suostumustasi pidempään säilytysaikaan.
  • Säilytämme evästeiden ja muiden seurantatekniikoiden avulla kerättyjä henkilötietojasi kahden (2) vuoden ajan.

11. Rekisteröidyn oikeudet: Miten voit vaikuttaa henkilötietojesi käsittelyyn?

Tietosuojalainsäädäntö takaa sinulle oikeuksia, jotka on kuvattu alempana. Nämä oikeudet vahvistavat yksityisyydensuojaasi ja antavat sinulle mahdollisuuden kontrolloida omien henkilötietojesi käsittelyä.

Toimitamme sinulle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään kuukauden kuluessa yhteydenotostasi tiedot toimenpiteistä joihin olemme ryhtyneet oikeuksiesi toteuttamiseen liittyvien pyyntöjen johdosta.

Jos esität useita pyyntöjä tai jos pyyntösi on erityisen monimutkainen, voimme tarpeen mukaan jatkaa vastauksen määräaikaa enintään kahdella (2) kuukaudella. Ilmoitamme sinulle erikseen tällaisesta viivästymisestä.

Voit esittää tässä kohdassa 11 kuvattua oikeutta koskevan pyynnön tämän lausunnon kohdassa 2 mainitulle yhteyshenkilölle postitse tai sähköpostitse.

Huomaathan, että voimme tarpeen mukaan pyytää sinua toimittamaan lisätietoja, jotka ovat tarpeen henkilöllisyytesi vahvistamiseksi.

11.1 Oikeus saada pääsy tietoihin

Sinulla on oikeus saada meiltä vahvistus siitä, käsitelemmekö sinua koskevia henkilötietoja. Sinulla on lisäksi oikeus saada pääsy itseäsi koskeviin henkilötietoihin sekä oikeus saada tietosuoja-asetuksen mukaiset tiedot henkilötietojen käsittelystä.

Kun käytät oikeuttasi saada pääsy tietoihin, toimitamme jäljennöksen käsittelemistämme henkilötiedoistasi. Jos esität pyynnön sähköisesti, toimitamme tiedot yleisesti käytetyssä sähköisessä muodossa, ellet erityisesti pyydä muuta toimitustapaa jonka voimme kohtuudella toteuttaa.

Voimme periä hallinnollisiin kustannuksiin perustuvan kohtuullisen maksun, jos pyydät useampia jäljennöksiä tai jos esität pyyntöjä toistuvasti.

Emme voi antaa sinulle tietoja, jotka voisivat paljastaa liikesalaisuuksia tai loukata toisen henkilön oikeuksia tai vapauksia. Emme esimerkiksi luovuta muiden henkilöiden henkilötietoja pyynnöstäsi huolimatta.

11.2 Oikeus tietojen oikaisemiseen

Sinulla on oikeus pyytää meitä oikaisemaan itseäsi koskevat epätarkat ja virheelliset tiedot ilman aiheetonta viivytystä. Sinulla on lisäksi oikeus saada puutteelliset henkilötiedot täydennettyä toimittamalla meille lisäselvitystä.

11.3 Oikeus tietojen poistamiseen

Sinulla on oikeus pyytää meitä poistamaan itseäsi koskevat henkilötiedot ilman aiheetonta viivytystä, jos:

  • henkilötietojasi ei enää tarvita niihin tarkoituksiin joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin (esimerkiksi jos henkilötietojasi ei enää tarvita asiakashallintaan, lipunmyynteihin liittyvän kirjanpidon varmistamiseen tai muihin vastaaviin tarkoituksiin);
  • vastustat henkilötietojesi käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella eikä käsittelyyn ole olemassa perusteltua syytä;
  • vastustat henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin;
  • olemme käsitelleet henkilötietojasi lainvastaisesti; tai
  • henkilötietosi on poistettava meihin sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi.

11.4 Oikeus käsittelyn rajoittamiseen

Sinulla on oikeus siihen, että rajoitamme henkilötietojen käsittelyä siten, että henkilötietoja saa säilyttämisen lisäksi käsitellä ainoastaan erillisellä suostumuksellasi tai oikeudellisen vaateen esittämiseksi, laatimiseksi tai puolustamiseksi taikka toisen henkilön oikeuksien suojaamiseksi jos:

  • kiistät henkilötietojesi paikkansapitävyyden, jolloin käsittelyä rajoitetaan tietojen paikkansapitävyyden varmistamisen ajaksi;
  • henkilötietojesi käsittely on lainvastaista, mutta vastustat henkilötietojesi poistamista ja vaadit sen sijaan henkilötietojesi käytön rajoittamista;
  • emme tarvitse enää henkilötietojasi tämän selosteen kohdassa 6 kuvattuihin käsittelyn tarkoituksiin, mutta sinä tarvitset niitä oikeudellisen vaateen esittämiseksi, laatimiseksi tai puolustamiseksi;

tai

  • olet vastustanut henkilötietojesi käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella ja odotat sen toteamista, syrjäyttävätkö meidän oikeutetut perusteemme sinun vastustamisesi perusteet.


11.5 Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Siltä osin kuin olet itse toimittanut henkilötietosi meille esimerkiksi verkkopalvelumme lomakkeella, sinulla on oikeus saada kyseiset henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa sekä oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle, niiltä osin kuin olemme käsitelleet henkilötietojasi automaattisesti ja käsittely perustuu joko suostumukseesi (esimerkiksi sähköisen suoramarkkinoinnin osalta) tai henkilötietojesi käsittely on tarpeen sopimuksen, kuten verkkokaupan käyttäjäsopimuksen täytäntöön panemiseksi.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen rajoittuu menettelyyn, joka ei vaikuta haitallisesti muiden oikeuksiin tai vapauksiin. Sinulla ei ole oikeutta siirtää tietoja järjestelmästä toiseen, jos kyseisiä henkilötietoja käsitellään meidän oikeutetun etumme perusteella.

12. Oikeus vastustaa henkilötietojen käsittelyä

Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella, jos käsittelylle ei ole olemassa perusteltua syytä.

Lisäksi sinulla on aina oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin. Suoramarkkinointia tai suoramarkkinointitarkoituksessa suoritettua henkilötietojen käsittelyä ei saa enää suorittaa tämän vastustamisoikeuden käyttämisen jälkeen.

13. Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Sinulla on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, Suomessa tietosuojavaltuutetulle, jos katsot, että henkilötietojesi käsittelyssä on loukattu tietosuojalainsäädäntöön ja erityisesti tietosuoja-asetukseen perustuvia oikeuksiasi.

14. Miten huolehdimme henkilötietojesi turvallisuudesta?

Henkilötietojen asianmukainen suojaaminen on meille äärimmäisen tärkeää. Keräämme tiedot tietokantoihin, jotka ovat palomuurein, salasanoin ja muilla teknisillä keinoilla suojattuja. Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa ja tietoihin pääsevät käsiksi vain tietyt ennalta nimetyt henkilöt.

Olemme sopimuksellisin keinoin huolehtinut siitä, että henkilötietoja lukuumme käsittelevä yhteistyökumppani on sitoutunut henkilötietojen suojaamiseen myös omien työntekijöidensä toimien osalta.

Manuaalisessa muodossa olevaa aineistoa säilytetään Noshin käytössä olevissa lukituissa toimitiloissa.

15. Evästeet

Käytämme verkkosivuillamme (www.nosh.fi) evästeitä (cookies), Facebook-pikseleitä ja muita vastaavia tekniikoita palvellaksemme asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka voidaan toimittaa päätelaitteellesi, kun vierailet verkkosivustollamme. Käytämme evästeitä verkkopalvelumme toiminnallisuuksien mahdollistamiseksi, kuten kirjautumisen ja ostoskoriominaisuuden toteuttamiseksi. Evästeet helpottavat, parantavat ja nopeuttavat verkkosivujemme selausta ja käyttäjäkokemusta.

Evästeiden avulla keräämme tietoja käyttämistäsi päätelaitteista ja käyttäytymisestäsi palvelussamme, kuten tietoja siitä, miltä sivulta olet saapunut palveluumme, mitä selainta käytät tai milloin ja mitä palvelun osiota olet selannut. Käytämme näitä tietoja esimerkiksi verkkopalvelumme käyttömukavuuden kehittämiseen, kävijädatan analysoimiseen, asiakastutkimukseen, sisältöjen personointiin sekä viestinnän ja markkinoinnin kohdentamiseen ja mainonnanhallintaan. Saatamme sinua mahdollisesti kiinnostavien tuotteiden määrittämiseksi kerätä tietoja avaamistasi sivuista tai ostamistasi tuotteista, jotta voimme markkinoida asiaankuuluvia palveluja sinulle. Facebook-pikselien avulla voimme kohdentaa sinulle kiinnostavaa markkinointia myös Facebookissa.

Sinulla on mahdollisuus koska tahansa estää evästeiden käyttö kokonaan tai osittain muuttamalla selaimesi asetuksia. Voit halutessasi myös poistaa aiemmin tallentuneet evästeet. Huomaathan, että evästeiden käytön estäminen saattaa kuitenkin vaikuttaa verkkosivustomme ja palvelujemme niiden osien tai toimintojen käyttämiseen tai jopa estää ne kokonaan.

16. Muutokset tähän tietosuojalausuntoon

Voimme ajoittain tehdä muutoksia tietosuojakäytäntöihimme esimerkiksi omien toimintatapojemme tai lainsäädännön ja tulkintakäytäntöjen muutosten perusteella. Suosittelemme, että tutustut tietosuojainformaatioomme säännöllisesti, jotta saat kattavat tiedot mahdollisesti tehdyistä muutoksista.

Kun muutamme tietosuojakäytäntöjämme, ilmoitamme muutoksista verkkosivustollamme.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeiden avulla pyrimme parantamaan käyttökokemusta sivuillamme.
Voit estää evästeiden käytön muuttamalla selaimesi evästeasetuksia. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.Ok

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Päivitetty 16.7.2019

Löydät usein kysytyt kysymykset ja vastaukset UKK-sivulta


1. Käsittely- ja toimitusaika

Otamme uudet tilaukset käsittelyyn ja keräilyyn mahdollisimman nopeasti.

Jotta voimme taata nopean tilauskäsittelyn, tilauksiin ei voi tehdä lisäyksiä ostotapahtuman jälkeen. Samasta syystä tilausta ei voi yhdistää toiseen tilaukseen.  

Pakettien toimitusaika on 4–10 arkipäivää valittuun noutopaikkaan. Kirjeenä toimitettavat lahjakortit saapuvat perille 5–10 arkipäivän kuluessa.

Voit ottaa kaikissa tilaustasi koskevissa asioissa yhteyttä asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

2. Toimitustavat ja -hinnat

Tilaan verkkokaupasta

Postin Kirje (koskee lahjakorttitilauksia) 3,50 €
Postipaketti -nouto Postin automaatista tai toimipisteestä5,50 €
MH paketti -nouto Matkahuollon toimipisteestä, esim. K-market tai R-kioski6,50 €
Matkahuollon kotiinkuljetus8,50 €

Tilaan NOSH edustajalta

Postin Kirje (koskee lahjakorttitilauksia)3,50 €
Postipaketti -nouto Postin automaatista tai toimipisteestä5,00 €
MH paketti -nouto Matkahuollon toimipisteestä, esim. K-market tai R-kioski6,00 €
Matkahuollon kotiinkuljetus8,00 €


2.1. Kirje & postipaketti

Käytämme toimituksissamme Postin kirjettä (koskee ainoastaan lahjakorttitilauksia) ja postipakettia. Voit noutaa postipaketin vastaanotettuasi saapumisilmoituksen. Postin pakettiautomaatin käyttäminen edellyttää puhelinnumeron ilmoittamista tilausta tehdessä. Asiakas täyttää kassalla osoitetietonsa, valitsee toimitustavan sekä noutopisteen ja vastaa itse antamiensa tietojen oikeellisuudesta. NOSH ei ole velvollinen suorittamaan paketille siirtoa, mikäli väärä noutopiste johtuu asiakkaan omasta valinnasta tai korvaamaan, mikäli asiakkaan antamissa tiedoissa on virhe.

Posti säilyttää paketteja yhden viikon noutopisteessä tai pakettiautomaatissa, jonka jälkeen paketit palautuvat takaisin.

Mikäli pakettia ei ole noudettu toimipisteestä määräaikaan mennessä vaan se palautuu NOSHille, veloitamme asiakkaalta käsittelykulut 8 €.

2.2. Matkahuolto

Käytämme Matkahuollon toimituksissamme MH pakettia ja MH kotiinkuljetusta.

Valitsemalla toimitusmuodoksi Matkahuollon paketin, voit noutaa pakettisi lähimmästä K-marketista, R-kioskista tai Matkahuollon toimipisteestä. NOSH ei ole velvollinen suorittamaan paketille siirtoa, mikäli väärä noutopiste johtuu asiakkaan omasta valinnasta.  

Kotiinkuljetusta varten voit valita  MH kotiinkuljetuksen.

Matkahuollon paketteja säilytetään kaksi viikkoa, jonka jälkeen paketit palautuvat takaisin NOSHille

Mikäli pakettia ei ole noudettu toimipisteestä määräaikaan mennessä vaan se palautuu NOSHille, veloitamme asiakkaalta käsittelykulut 8 €.  

3. Maksutavat

Klarna Checkout -palvelun avulla voit tehdä ostoksia helposti, joustavasti ja turvallisesti. Vastaamalla muutamaan kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.  

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat:

  • Maksa 14 päivän sisällä (Klarna lasku)
  • Maksa myöhemmin (Klarna tili)
  • Pilko maksut, Klarnan joustava erämaksu
  • Korttimaksu (Visa, Mastercard ja American Express) tai 
  • Verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, S-pankki) 

Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta.

Jos valitset maksutavaksi Klarna laskun, Klarna toimittaa sen sinulle sähköpostilla siinä vaiheessa, kun tilaus toimitetaan. Näet laskusi myös kirjautumalla Klarnaan osoitteessa klarna.com/login tai lataamalla Klarnan mobiilisovelluksen mobiililaitteeseesi.

Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun p. 09 – 425 99 771 arkisin klo 8.00–18.00.

Maksaminen NOSH edustajalta tilattaessa

Edustajasi luo tilauksesi ja saat sähköpostiisi maksulinkin, jonka jälkeen sinulla on 24 tuntia aikaa valita itsellesi sopivin maksutapa. 

Lue lisää maksamisesta UKK:sta.

4. Alennuskoodit ja tarjoukset

Hyvitys- ja alennuskoodit

Hyvitys- ja alennuskoodit ovat kertakäyttöisiä. Tilauksella voi olla vain yksi hyvitys- tai alennuskoodi

NOSH ei hyvitä hyvityskoodeja esim. kutsujärjestäjän etua rahaksi tai uudelle alennuskoodille, mikäli siitä jää osa käyttämättä, tai mikäli palautat koko tilauksen. 

NOSH ei hyväksy vanhentuneita tai kolmansien osapuolien julkaisemia alennuskoodeja.

Mikäli sinulla on NOSHin toimittama alennuskoodi, joka ei toimi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

Kutsujärjestäjän etu

Kutsujärjestäjän etu on tarkoitettu NOSH vaatekutsuilla tehtävään tilaukseen.

Kutsujärjestäjän edun sisältävälle tilaukselle ei voi yhdistää muita hyvitys-, alennus- tai lahjakorttikoodeja.  

NOSH klubiedut

NOSH klubiedut ovat saatavilla ainoastaan NOSH edustajan kautta tilattaessa.

NOSH klubietuja koskevat erityisehdot. Tarjousten voimassaoloaika ja etuhinta määritellään kampanjakohtaisesti: nosh.fi/klubiedut

Asiakkaan tilauksen erikoisedut ja -hinnat ovat voimassa tilauksen maksulinkin voimassaoloajan (24 tuntia). Mikäli tilauksen sisältämien etujen saatavuus tai hintojen voimassaoloaika päättyy maksulinkin voimassaoloaikana, ei tilauksen edut ja hinnat ole siirrettävissä myöhemmin tehtävälle uudelle tilaukselle, vaikka tilauksen tuotesisältö olisi sama.

5. Vaihto- ja palautusoikeus

Kaikilla NOSH vaatteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus.

5.1 Vaihto-oikeus 

Vaihto-oikeus koskee vain saman vaatteen toiseen kokoon vaihtamista mikäli tilauksen loppusumma pysyy samana tai jää alkuperäistä pienemmäksi. Vaihdon voi tehdä veloituksetta kerran, ja vaihdon voi veloituksetta palauttaa, jos se ei ole sopiva.

Vaihdon yhteydessä tilaukselle ei voi lisätä muita tuotteita, vaan lisätuotteista on tehtävä erillinen tilaus. Mikäli vaihdossa toivottu uusi vaate on myyty loppuun ennen kuin vaihto on otettu käsittelyyn, palautamme rahan tilauksesi maksutavan mukaisesti.  

5.2 Palautusoikeus

Mikäli et halua pitää tilaamaasi vaatetta, lähetä se takaisin 14 vrk:n kuluessa ja palautamme tuotteen hinnan sinulle takaisin. Mikäli palautat koko tilauksen, hyvitämme myös tilauksesi postikulut. Hyvitämme maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti.  

5.3 Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen kunto

Palautettavan tai vaihdettavan vaatteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen. Muista siis tarkistaa vastaanottamasi vaatteet ennen tuotteen käyttöönottoa tai pesua. Palauta vaatteet mielellään niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuneen vaatteen kunnon ennen maksun palauttamista. 

5.4 Palautusten ja vaihtojen käsittelyaika   

Palautusten ja vaihtojen käsittelyyn ja rahan siirtoon kuluu 10-20 arkipäivää. Palautuspakettien toimitusaika varastollemme vaihtelee useilla työpäivillä ja palautus rekisteröityy järjestelmäämme vasta asiakaspalvelumme ottaessa sen käsittelyyn. Saat meiltä sähköpostivahvistuksen, kun vaihtosi tai palautuksesi on käsitelty.

5.5 Väärä tai viallinen tuote

Jos olet saanut tilauksessasi väärän tai viallisen tuotteen, täytä verkkosivuillamme oleva virheilmoituslomake Voit valita lomakkeelta sinulle sopivan hyvitysvaihtoehdon. Lomakkeen lähetettyäsi saat lisäohjeet tuotteen mahdolliseen palauttamiseen.  

Ilmoita toimitus- tai tuotevirheestä

Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme:

  • sähköpostitse info@nosh.fi
  • soittamalla p. 040 4131 660 ma–pe klo 09.00–15.00.

5.6. Maksun palautus

Hyvitämme maksamasi summan tilauksesi maksutavan mukaisesti. Mikäli palautat tilauksen kokonaisuudessaan, palautamme sinulle myös alkuperäiset postikulut. Palautuksen käsittelyyn ja rahan siirtoon kuluu yleensä noin 10–20 arkipäivää.  

Mikäli olet tehnyt tilauksen Klarna-laskulle, saat päivitetyn laskun Klarnasta, kun palautuksesi on käsitelty. Voit itse siirtää eräpäivää Klarnassa (10 päivää) kirjautumalla Klarnan sivuille https://app.klarna.com/login tai ottamalla yhteyttä Klarnaan chatissa klarna.com/fi/asiakaspalvelu tai puhelimitse 09-425 99 771.

Lisätietoja Klarnan asiakaspalvelusta:  
klarna.com/fi/asiakaspalvelu tai puhelimitse 09-425 99 771.
     

6. Vaihto- ja palautusohje

Täytä ja liitä palautuspakettiin tilauksen mukana tullut lähetyslista tai vastaavat tiedot erillisellä paperilla. Palautusten ja vaihtojen käsittelyyn tarvitsemme: 

1. tilausnumeron 
2. tilaajan nimen
3. jokaisesta palautettavasta tuotteesta tiedon onko kyseessä palautus vai vaihto
4. jokaisesta vaihdettavasta tuotteesta tieto, mihin kokoon toivot vaihtoa.

6.1. Palautus Postin toimipisteeseen

Vie palautettavat tuotteet valmiiksi pakattuina ja täytetyn lähetyslistan tai vastaavien tietojen kanssa Postin toimipisteeseen. Jos olet palauttamassa virheellistä tuotetta, lisääthän pakettiin mukaan tilausnumerosi sekä VAAT- tai TOIM-alkuisen virheilmoitustunnuksen. NOSH maksaa palautuksesta syntyvät postikulut.   

Kirjoita palautuksen osoitteeksi:
Palautustunnus 628456
Nosh Company Oy
PL 110
13101 Hämeenlinna  

6.2. Palautus Postin pakettiautomaattiin

Palauta Helposti koodilla mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin. 

  1. Mene Postin sivulle: posti.fi/palautapaketti.  
  2. Syötä pakettisi lähetystunnus tekstikenttään, alkukirjaimet JJFI aina isoilla kirjaimilla.
  3. Paina "Hae" ja saat Helposti-koodin sekä palautusohjeet
  4. Jos olet palauttamassa Smartpost-automaattiin, jonka lokeroissa on näppäimistöt, on sinun varattava vielä lokero.
    --Syötä hakukenttään postinumero, jonka alueelle haluat jättää palautuksen ja paina HAE.
    --Valitse sopiva Smartpost-automaatti ja syötä sähköpostiosoitteesi
    --Saat kertakäyttöisen lokeron avauskoodin varaamaasi Smartpost lokeroon sekä toimintaohjeet.
  5. Kirjoita saamasi Helposti-koodi paketin päälle
  6. Palauta paketti pakettiautomaattiin automaatin ohjeiden mukaan.
  7. Säilytä palautuksen kuitti itselläsi, kunnes palautuksesi on käsitelty.

6.3. Palautus Matkahuollon toimipisteeseen

Voit palauttaa mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen. Vie palautettavat tuotteet valmiiksi pakattuna täytetyn lähetyslistan tai vastaavien tietojen kanssa Matkahuollon toimipisteeseen.  

Kirjoita palautuksen osoitteeksi:
Palautustunnus 951 5517
Nosh Company Oy
PL 110
13101 Hämeenlinna  

Säilytä palautuksen kuitti itselläsi, kunnes palautuksesi on käsitelty.

7. Asiakaspalvelu ja muut ehdot

Asiantunteva ja tuotevalikoimamme hyvin tunteva henkilökuntamme auttaa sinua mielellään kaikissa tilaukseesi liittyvissä asioissa. Parhaiten tavoitat meidät aina sähköpostitse info@nosh.fi.

Nosh Company Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.  

Mahdollisiin asiakkaan ja Nosh Company Oy:n välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tilanteen erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta). Lisätietoa asiasta kuluttajille löytyy Euroopan komission verkkovälitteiseltä riidanratkaisufoorumilta (Art. 14, EU asetus No 524/2013): http://ec.europa.eu/consumers/odr. Voit ottaa asiassa yhteyttä myös asiakaspalveluumme info@nosh.fi.  

Lue päivitetystä tietosuojaselosteestamme miten NOSH suojaa yksityisyyttäsi ja käsittelee henkilötietojasi.